Bazı kişilerin hayatta bazı özel misyonları vardır. Kişiler arası doğru iletişimi sağlamak, insanların ruhuna hitap etmek, bulundukları ortamı güzelleştirmek, aydınlatmak gibi… Aslında tam da bir köprü gibi… İşte bu kişiler sahip oldukları ruhani yetenekleri sayesinde hem kendini besler hem de karşısındakileri… Severek yaptığım vazifem gereği, otel işletmelerinde ‘’Misafir İlişkileri’’ gibi detaylı, itinalı ve özel çalışmayı gerektiren bir departmanla örtüşmem, isabetli alınmış bir kararımdır. Tabi ki beni bu göreve layık gören saygıdeğer işverenlerime de sonsuz minnettarım. Bu müessesede çalışmanın ayrı bir onur ve ayrıcalık olduğunu düşünüyorum.
Gelelim sihirli sözcüğümüze…’’ Misafir’’ kelimesi anlamı gereği hem çok özel hem de bir o kadar da değerli bir adlandırmadır. Hangi ortamda olursanız olun misafir demek; saygı gösterilen, değer verilen, en güzel şekilde hizmet edilip ağırlanan kişi demektir. Otelleri baz alırsak; otel işletmelerine gelen konukların harika bir tatil izlenimi edinebilmeleri için, kaldıkları süre boyunca kendilerini özel ve rahat hissetmelerini sağlamak, misafir ilişkileri yöneticisinin asli görevlerinin başında gelir. Şayet bu işi yapıyorsanız, insan psikolojisinden ve ruhundan iyi anlamanız gerekiyor. İyi bir dinleyici ve aynı zaman da pratik bir zekaya sahip olmalısınız ki misafiri ve işletmeyi en kısa sürede refaha çıkarasınız. Güçlü bir duruş ve her zaman olumlu bir yaklaşıma sahip olmanız gerekiyor. Olası krizleri başarılı bir şekilde yönetme gücüne sahipseniz işiniz daha da kolay . Hizmet işleyişinde küçük bir boşluk farkettiğinizde onu kapatabilmek, eksiklikleri önceden öngörüp tamamlayabilmek ya da sorun olabilecek konuları sezip önlem alabilmek, işinizin daha rahat ilerlemesini sağladığı gibi misafirlerinizin de daha mutlu ve huzurlu bir tatil yapmasını sağlayacaktır. Ekip arkadaşlarınızın motivasyonunu yükseltmek, onları manevi yönden güçlendirmek, keyifli bir çalışma ortamı yaratmak, misafir odaklı olmalarını sağlamak da işimizin her zaman parçası olmuştur. Bu da biraz karakteriniz biraz da tecrübenizle alakalı tabii… Aslında bir nevi hayali bir sanat icra ediyoruz. İnsanı anlama ve yönetme sanatı…
İşimizin ana konusu ‘’ iletişim’’. Ama doğru zamanda doğru yönde olanından… Yoksa her yerde her an bir iletişim halindesiniz… Hayat zaten iletişimden ibaret değil mi… Zor ve sorunlu durumlarda sakin kalıp otokontrollü olabilmek ve çözüm odaklı olmak da bu işin en önemli meziyetlerindendir. İnsanları idare etme ve ikna etme yeteneğinin birbiriyle harmanlandığı ve en önemlisi de ‘’ empati ‘’ kurmanın, en etkili ve doğru iletişim yöntemi olduğu ‘’ Misafir İlişkileri ‘’ bölümünde misafirleriniz ile kuracağınız küçük bir göz temasındaki içten gülümseme bütün kapıların anahtarı olabilir. Bazı sorun yaşayan misafirlerinizin, pire için yorgan yakmasına bile engel olabilirsiniz. Şayet sihirli sözcükleri işinizde ve hayatınızda eksik etmiyosanız, gününüzün güzel geçmesi ve olumlu enerjinizin misafirlerinize yansıması ve misafirlerinizin de çok mutlu olmaları kaçınılmaz güzel sunuçlardır. Kibar ve anlayışlı olmak, her zaman enerjik ve neşeli görünmek, bakımlı ve özgüvenli olmak ve misafirlerine karşı toleranslı olmak da misafir ilişkileri yöneticisinin özellikleri arasında olması gerekenlerdir. Her zaman ‘’ misafir haklıdır ‘’ düşüncesine de katılmıyorum. Ortada misafir tarafından yapılan bir yanlışlık, hata ya da haksızlık varsa bunu güzel bir dille misafirlerime anlatmak ve hatalarını anlamalarını sağlamak, çalışma arkadaşlarımın huzuru ve işletmemizin imajı için çok büyük bir önem arzeder.
Her şey detaylarda saklı aslında… Misafirlerimiz için unutulmaz bir tatil deneyimi yaratmanın en etkili yollarından biri de konaklamalarını kişiselleştirmektir. Bu da, misafirlerin isimlerini öğrenmek, hatırlamak ve kaldıkları süre boyunca isimleriyle hitap etmek, küçük ikramlarda bulunmak, özel günleri varsa takibini yapıp küçük ama kalpten hediye ve dileklerle kendilerine özel kartlar yazarak onları mutlu hissettirmek gibi detaylarla mümkün. Küçük bir çocuk düşünün… Doğum gününde, odasına girdiğinde onu bekleyen, yatağındaki örümcek adamlı veya Barbie nevresim takımıyla karşılaştığı anı ve o gece hangi hayallerle uykuya dalacağını düşünün. İşte bu paha biçilemez bir mutluluk... Küçük bedenlerindeki o büyük kalplerine minicik de olsa dokunabilmek, yaptığım işi sevmemin en önemli sebebidir.
Misafirlerimizle tatilleri süresince kendileriyle bizzat görüşüp düşüncelerini öğrenmek, istekleri ya da sorunları olup olmadığını sormak olmazsa olmazımdır. Hiçbir zaman masamda oturup da misafirlerin bana gelmesini bekleyen biri olmadım. Aksine hep misafirlerimin yanına gidip onlarla sohbet etmeyi tercih ettim. Kalabalık misafir sahalarında bulunmak bana her zaman ayrı bir haz ve mutluluk vermiştir. İşte o anlarda misafirlerimden tatilleri ile ilgili geri bildirim almak, anketlerimi doldurmalarını istemek, farklı internet sayfalarında işletmemiz ile ilgili yorumlarda bulunmalarını sağlamak, benim için çok önemli bir iletişim aracıdır. Tabi ki sonrasında konuklarıma değer verdiğimi göstermek adına olumlu veya olumsuz tüm geri bildirimlere yanıtlarımı da eksik etmiyorum.
Unutmayalım ki mutlu bir misafir, geri dönecek bir misafirdir. Geri gelen misafir de başarılı bir otelin temelidir. Misafirlerimizin bilmedikleri bir ülkede kendilerini yabancı hissetmemeleri adına yapılan her güzel şey, onlar için unutulmayacak birer anı olarak hafızalarına kazınacaktır. Sonrasında da tekrar tatil yeri arayışında tercihi her zaman sizden yani bizden yana olacaktır. Öyleyse bütün bu ipuçlarını eyleme geçirin ve misafirlerinize hayallerindeki tatili yaşatın!