Bu yazımı, geçen haftaki yazımda anlattığım konunun devamı olarak düşünebilirsiniz. Turizm hayatına yeni adım atmış genç ve heyecanlı stajyer öğrencilerimize, işletmemiz olarak kavuşmanın mutluluğu içerisindeyiz. Edindikleri teorik bilgileri pratiğe çevirme çabasında olan bu değerli arkadaşlarımızın gözlerindeki parıltı inanın görülmeye değer. İşletmemize gelen yeni stajyerleri her gördüğümde istisnasız geçmişime yolculuk yapıyor ve turizme ilk başladığım yıllar aklıma geliyor. Ne kadar hevesli, heyecanlı ve meraklı olduğumu anlatamam. Her şeyi bir an önce öğrenme isteğiyle o kadar sabırsızdım ki, bana ilk olarak turizmin ve resepsiyon departmanının detaylarını anlatan ve öğreten beraber çalıştığım abilerimi ve ablalarımı sürekli soru yağmuruna tutuyordum. Sağ olsunlar, çok kahrımı çektiler, haklarını asla ödeyemem. Neticede onların sayesinde ve tabi ki kendi çabalarımla da kısa sürede her şeyi öğrenip, iş arkadaşlarımın arasında onların tabiriyle ‘’ kıdemli stajyer ’’ ünvanını aldım. Yıllar geçse de staj yaptığım o güzel yılları hiç unutmadım. İyi otellerde çalıştığım için şanslıydım. Ama çoğu arkadaşıma benim gibi talih gülmedi ve daha o yıllarda turizmi bırakmak zorunda kaldılar. Turizm öğrencilerinin mutlu ve istikrarlı bir çalışma hayatına devam edebilmeleri için ilk staj dönemlerinin etkili ve verimli geçmesi ayrıca çok önemlidir. Bünyenizde staj yapan çalışanlarınız varsa lütfen onlara ekstra anlayış ve saygı gösterin. Hayatlarının ilk iş tecrübesini edinecekleri yer olarak, hep akıllarında kalacak olan en özel anılarının mimarı, onlara yol gösteren ve bu sektörün inceliklerini öğreten ‘’ biz ‘’ olacağız. Sabırla ve nezaketle anlatacağımız bilgiler doğrultusunda gün geçtikçe kendilerini geliştirip nitelikli birer turizm personeli olma yolunda ilerleyecekler. Turizme gönül verdikleri için o kadar özel ve değerliler ki, her türlü özeni ve toleransı hak ettiklerini düşünüyorum. Artık elimizdeki fırsatların kıymetini bilme zamanı… Onları, mezuniyetleri sonrası işletmemizin çalışan kadrosuna dahil etmek, eğitimli kalifiye personel kadromuzu zenginleştirmek, işletme yararına atılan en güzel adımdır. Bu mesleği icra eden çalışanların öncelikle kişilik özelliklerinin bu sektörle örtüşmesi gerekmektedir. Meslek seçimi konusunda ailelere de büyük görev düşüyor. Şayet çocuklarının karakterlerinin ve kişilik özelliklerinin turizm sektörüne uygunluğu varsa yönlendirme yapmalılar. İşletmemizde çalışan stajyerlerimizin kontrolü ve denetimi, okul ve işletme işbirliği ile doğru bir şekilde yapılırsa, sorunsuz bir staj süresi geçiren öğrenci, bir sene sonra yapacağı stajı sabırsızlıkla bekleyecek ve turizm sektöründe çalışmaya devam edecektir. Biz de bu sayede turizme kalifiye çalışan kazandırmış olmanın gururunu yaşayacağız. İşletme olarak, staja başlayan öğrencilerimize hem tanışma hem de bilgilendirme anlamında hoş geldiniz ve motivasyon toplantısı düzenlemek ve yine staj sonrası teşekkür ve kısa süreli veda niteliğinde bir buluşma organize ederek, işletmemizden mutlu ve memnun ayrılmalarını sağlamalıyız. Üstünde konuşulması gereken bir diğer konu da stajyer maaşlarıdır. Nerdeyse diğer personeller kadar hatta bazen daha çok çalışan stajyerlerimize asgari ücretten daha az maaş verilmesi, onlara yapılmış bir haksızlık değil midir? Biz bu arkadaşlara değer vermezsek, elimizdeki turizm gönüllülerini korumazsak, bu turizmi nasıl ayakta tutup canlandıracağız? Lütfen stajyer çalışanlarımıza köle muamelesi yapmayalım. Onlara yaptığımız yatırımların bir gün bize kaliteli hizmet olarak döneceğini unutmayalım. Emeklerini ve hayallerini sömürüp göndermeyelim. Sonra nitelikli personel bulamıyoruz diye söylenir dururuz.  Onlara, ‘’ Güle güle! ‘’  demek yerine  ‘’ Hoş geldin! ‘’ demek en doğrusu olacaktır. Sevgiler… Saygılar…