Aylardır geceli gündüz yürütülen propaganda döneminin ardında, vatandaşlar, pazar günü tercih hakkını (kimisi evde yatmayı tercih etti, oy vermedi) kullanarak yaşadığı kenti yönetmesini arzuladığı isme mühür bastı... Bazı aday ve teşkilatlar sonucun aleyhlerine olacağını kestirseler dahi elalem ne der? mantığı ile son ana kadar kazanacağı imajı vererek çevresine hayal sattı...
Propaganda sonrası sandığa giden vatandaş güvendiği, itibar ettiği isimlerin Şehr-i Emin olması için "tercih" ya da "evet " dedi.
‘Alanya’ deyip geçmemek gerekir. Cumhur İttifakı şekillendikten sonra Alanya'nın MHP'ye bırakılması, ittifakın en üst seviyede ki görüşmelerinde dahi dile getirilen bir ilçe…
Hal böyle olunca, buradaki sonuçlar da muhakkak analiz edilip, yanlışlar ve doğrular tasniflenecek... MHP adına bir kayıp söz konusu değil, elinde olan belediyeyi korudu (katılımın düşük olması nedeniyle beklenen oya ulaşamamasına rağmen). İttifak anlamında beklentinin altında bir oy çıkmasına rağmen özellikle halkla olan teması ve gülümsemesi vatandaş için belki de TR 82 projesinin tamamından daha değerliydi. Halk ekonomisini düşünmeye düşünüyor ancak, millet irtifakının Alanya özelinde ki çay, süt gibi vaatleri ya demode bulundu ya da gayri ciddi...
Alanya Belediye Başkanı olmak için yarışan rakiplerinin tamamından fazla oy alan Adem Murat Yücel, kendisine teveccüh göstereceğini bildiği, farklı siyasi partilere mensup seçmenleri rencide edebilecek ötekileştirme ağzından mümkün mertebe kaçındı. Bu çalışma metodu Yücel'e artı yazdı. İktidar partisi ve koalisyon ortağı (stratejik ortağı) olan MHP’nin bu hususta oldukça sert üslup kullanması ise sokakta çok hoş karşılanmadı. Üst perdeden siyaset yapan MHP’li yöneticilere karşın, Yücel; yerelde kalarak seçmenle polemik üzerinden siyasetten ziyade sempati siyaseti yaptı. Bu durum da Yücel’e ziyadesi ile artı yazdı. Farkı burada ortaya çıktı.
Seçim bitti, sıra geçimde. Alanya için vizyon projeler, kent imajı ve marka değeri konusunda yapılacak 82 projeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.