Turizm sektörü global anlamda en zor günlerini yaşadığı Pandemi döneminin izlerini tamamen sildiği bir yaz dönemine hazırlanıyor. Aslında sektör çıkan zorluklara verdiği tepki ile gelecekte bu tip durumların içinden çıkabileceğini gösterdi. Pandeminin getirdiği bir takım değişikliklerin kalıcı olduğu sektörde bundan sonrası için seyahat edenlerin yeni eğilimleri de ortaya çıkmaya başladı. 2024 yılı ve sonrası seyahat hareketlerinin artacağını öngörülürken bu değişim ve gelişmelere ayak uydurma potansiyeli yüksek bölgelerin alacağı payı etkileyecek. Global anlamda marka değeri olan online hizmet veren acentaların büyümesi ve çeşitlenmesi ile zincir otellerin bünyelerindeki alt markalarla konaklama sektörüne yeni ürünler sunması bu gelişmenin habercisi gibi görünüyor. Yapılan araştırmalarda 2028 ve sonrasında online satışların turizm alanındaki toplam gelirin %76’sını geçeceği öngörülüyor. Sektörde yaşanan bu hareketlenme aynı zamanda istihdamında istikrarlı bir şekilde artmasına sebep oluyor. Bu ülkemiz ve bölgemiz için önemle ele alınması gereken bir konu.. Özellikle artık sektöre yeni girenler hem kendilerini geliştirmek hem de düzenli çalışma saatleri talep ediyorlar. Özellikle konaklama sektörü bu konuda önümüzdeki dönemde kendini sorgulamak durumunda kalacak. Bu sektörde kendine yer bulmak isteyenlerin çalışma süre ve koşullarını cazip hale getirmenin yollarını bulmak sektörün bundan sonraki önemli başlıklarından biri olacak.. Teknolojinin baş döndürücü bir hızla geliştiği bir dönemde internete kolay ve ücretsiz ulaşımı sağlamak artık iş ve tatili aynı anda yapanların çoğaldığı bir dönemde bölgeye katkı sağlaması kaçınılmaz görünüyor. Turizm dünyası dijitalleşme, sürdürülebilir turizm, spor turizmi, sağlık turizminin yaygınlaşması gibi ana başlıklarla uğraşırken daha fazla misafir ağırlamak ve elde edilen döviz girdisini arttırmak arzusunda olan bölgelerinde ana uğraş konuları bunlar olmalıdır. Ülkemizde son dönemlerde yaşanan fiyat artışlarının daha önceki yıllar gibi kur farkından karşılanamaması sektörün karlılık oranlarında beklentilerini aşağı doğru revize etmesi gereken bir dönemden geçiyoruz. Sektörde bunlar olup biterken Alanya özelinde halen yarım kalan inşaatların yarattığı sorunlar, düzensiz yaya ve araç trafiği, ulaşım ( toplu taşıma ve taksi ) gibi alt başlıkları halledememiş bir bölge imajı çizmemiz sektördeki gelişmelerin gerisinde kaldığımızı gösteriyor..