Demirci, "Serik'ten başlamak ve Konaklı’da biten bu yolun en sıkıntılı kısmı Serik-Antalya arası. Buraya yapılan hiçbir yatırımın trafiğe faydası olmadığını görüyoruz. Alanya şehir içi trafiği ise bu projeyle rahatlamıyor" dedi. Yolda gelen trafik yoğunluğunun Konaklı’da birleşip tekrar Alanya çevre yolunu kullanmak zorunda kalacağını belirten Demirci, bu durumun ulaşımı daha da zorlaştırdığını ifade etti.

GAZİPAŞA HAVALİMANI'NA DOĞRUDAN BAĞLANTI İSTEDİ 

Demirci, bu yolun tam anlamıyla fayda sağlaması için Antalya Kuzey Çevre Yolu’na Isparta yol kavşağından bağlanılması gerektiğini savundu. Ayrıca, Gazipaşa Havalimanı’na kadar doğrudan ulaşım sağlanması gerektiğini belirten Demirci, "Gazipaşa Havalimanı’na gelen bir yolcu, otoyolu kullanarak Antalya OSB'ye en fazla 1.30 saatte ulaşabilmeli. Bu, zaman kaybını minimize eder ve bölgeye ulaşımı hızlandırır" diye konuştu.

D-400 SAHİL YOLU İÇİN ÇİFT ŞERİT EKLENMELİ 

Mevcut D-400 sahil yolunun da önemli bir trafik sorunu oluşturduğuna dikkat çeken Demirci, "Meskun olmayan alanlarda, her iki yönde de birer şerit ilave edilmesi gerekiyor. Bu, bölgenin trafik yükünü ciddi anlamda hafifletir" dedi.

YÜKSEK HIZLI TREN ÖNERİSİ 

Son olarak, Demirci, Alanya ile Antalya arasındaki kara yolu ulaşımını rahatlatmak için, bir de yüksek hızlı tren hattının projeye dahil edilmesi gerektiğini söyledi. "Bu hattın kurulması, yolcu taşımacılığında büyük bir fark yaratacak ve kara yolu trafiğine olan yükü önemli ölçüde azaltacaktır" diyen Demirci, bu tür projelerin sadece kara yolu değil, demir yolu ulaşımıyla birlikte entegre edilmesi gerektiğini belirtti.

Erkan Demirci’nin, bu önerilerinin hayata geçmesiyle birlikte Alanya-Serik yolunun trafik sorununun büyük ölçüde çözüleceğini vurguladı.

Muhabir: Fatma Bedia UYAR