Global anlamda sosyal medyanın da tazyikiyle ortaya çıkan bu yeni durum karşısında hazırlıklı yakalanmak belki de imkansızdı.. İletişim araçlarının nasıl etkili olduğunun sınanması gibi duruyor yaşananlar. Bu durum Haklı haksız , mantıklı mantıksız bir çok komplo teorisine müsait.. Ancak görünen bir gerçek var dünya yeni bir yöne doğru evriliyor ve belki de tarihe tanıklık ediyoruz. Bunun değerlendirmesini yıllar sonra daha sağlıklı yapacağız..
Sektör açısından baktığımızda belkide en büyük kırılmalardan birini yaşıyoruz.. Sektörde tüm diğer ekonomik alanlarda olduğu gibi ciddi bir sınavdan geçiyor. Sezon başlarında itici güç olan Nevruz ve arkasından Paskalya’ nında bundan etkilenmesi ümitlerimizin sınırlarını zorluyor..
Ancak her şeye rağmen bu krizin nasıl yönetileceği de bizim nasıl bir gelecekle karşılacağımızı belirleyecek. Her şeyden önce olumlu ve yapıcı düşünmek zorundayız ki yaşananlar bizim gibi tüm dünyayı etkiliyor. Burada en küçük işletmesinden uçak firmalarına ve yönetimler düzeyinde yapılması gerekenlere iyi odaklanmak gerekiyor. Böylesi kriz ortamlarından en iyi çıkış yolu birlik içinde hareket etmekten geçer. Yaşanacak olası kayıplarından tüm kesimlere adaletli bir şekilde etkilenmesini sağlamakta ana fikir olmaıdır.
Olayların gelişimi Nisan sonu itibarı ile yaşanan bu endişe ortamının azalacağına işaret ediyor. Sektör bundan sonra kayıp gibi görünen bu ayların telafisini belki sezon sonuna denk gelen aylarda olabilme ihtimali üzerine çalışmalara yoğunluk vereceği bir döneme girecek. Burada önemli olan seyahat etme isteğinin canlı tutulması ile ilgili çalışmaların teşvik edilmesi ve cesaretlendirilmesi olarak ön plana çıkıyor. Şu anda bakanların sürekli olarak toplantılarla alınacak kararların ve biz destinasyonda bu gerçekle yaşayanların yapacakları bu seyahat isteğinin canlı tutulmasına katkısı gerekiyor.. Unutmayalım ki ortalık yatıştıktan sonra seyahat planlamalarını yapacakların listesinde yine ilk sıralarda olacağız.
**İletişim araçlarının nasıl etkili olduğu bu yeni durumun yarattığı etkiden sonra daha net ortaya çıkması bize yol gösterici olabilir. Bizlerin özellikle sosyal medya araçlarını bu anlamda etkili bir şekilde devreye sokarak destinasyonun ve ülkenin halen güvenilir olduğu paylaşımlarımıza ağırlık vermesi gerekmektedir.
**Destinasyonda yapılan ve özellikle bu yeni durumla daha çok gündeme gelen temizlik ve hijyen çalışmaları sık sık paydaşlarımıza iletilmeli ve bilgilendirilme sağlanmalıdır. Uzun vadede bundan sonraki temel çıkış noktamız hem işletme bazında hem çevresel anlamda daha duyarlı çalışmalara yoğunluk vermemiz olmalıdır. Artık seyahat edenlerin seçimlerinde öncelikleri farklılaşıyor ve bunun bilincinde olan işletme ve destinasyonların şansları rakiplerine göre avantajlı duruma geçiyor.
**Sektörün en önemli ayakları olan konaklama ve acenta ile özellikle uçuşların iptalinden sonra yaşanacak kayıpların telafisi ve sektörün bileşenlerinin ayakta kalabilmesi için yönetimlerin desteklerini en kısa zamanda ve etkili şekilde uygulamaya koyması gerekmektedir. Bununla ilgili bakanlığımız gerek STK’lar olsun gerekse işletmeler bazında bilgilendirilmiş olup olumlu yaklaşımların çıkacağını umut ediyoruz..

**Bakanlık bu yeni durumun etkisini en aza indirecek ve talebi ülkemize yönlendirecek tanıtım çalışmalarına ve hatta operatörler bazında destek çalışmalarına hız vermelidir.
**Yapılan bütün bilgilendirmeler iletişim çağında olduğumuzu unutmadan net ve anlaşılır şekilde yapılmalıdır. Yanlış ve kasıtlı haber yayanların en etkili şekilde engellemesi sağlanmalıdır. Aslında yaşadığımız bu yıllarda en büyük düşmanımız olumsuz bir durumdan çok bunun nasıl haber yapıldığı veya kitlelere ulaştırıldığı ile ilgilidir.
Pozitif yaklaşımlar ve bunu destekleyen sürekli ve etkili çalışmalar bu durumların en büyük düşmanıdır.