Turizm sektörü kırılgan yapısıyla ülke içinde yaşanan her türlü sosyal ve ekonomik olaydan etkileniyor. Yaşananlar küresel çapta olunca durma noktasına geliyor.
Pandemi ile “derin bir darbe “ alan sektör bugünlerde kurlarda yaşanan hareketlenmenin endişesi içinde.
Her ne kadar artışın sektöre avantaj sağlayacağı düşünülse de uygulamada böyle olmadığı bir gerçek.. Maliyetlerin artışının daha yüksek olması kaçınılmaz bir sonuç olduğu bir ortamda sektörün planlama yapması açısından da sorunludur..
TL’nin değer kaybetmesi Türkiye’nin Turizm gelirleri üzerinde negatif etkiye sahiptir.
Belirsizlik tedarikçi firmalarının fiyatlandırmasını olumsuz etkiler. Bunun en net göstergesi 2022 yaz ile normal şartlarda bugünden bağlantılarını yapan hizmet sektörünün yaşadığı zorluklardır.
Aynı zamanda özellikle ana gelir gelir kaynağı turizm olan bölgelerde kiralamaların büyük oranda yabancı para cinsinden yapılması sorunun bir başka yönüdür.
Diğer taraftan TL’nin değer kaybetmesi ile daha fazla misafirin ülkemize geleceği varsayılsa da ortalama kişi başı harcama hedeflerinin yakalanması konusunda sor u işaretlerini getirir. Üst gelir misafir grupları hedefi içinde olumsuz bir gelişmedir.
İç Pazarında bu tip hareketlerden etkilenmesi kaçınılmazıdır.
Kurdaki dalgalanmalar sektörün yurt dışı organizasyonları yapan temsilcilerini de talebin azalması ile olumsuz etkilemekte ve ekonomik anlamda kayıplara sebep olmaktadır.
Günün sonunda artan kur daha fazla artan maliyet anlamına gelir.
Yeni açıklamalarla aşağı doğru sert inişe sahne olan döviz kurlarındaki hareketin ardından “sektörün beklentisi düşüşün artan ürün fiyatlarını aşağı doğru hissedilir derecede etkilemesi, öngörülebilir bir ekonomik politika ve Pandeminin etkisinin azalarak hissedildiği bir 2022 ‘dir.”