Özellilkle kovid sonrası misafir profilinde oluşan değişiklik işletmelerinde bu yönde kendini güncellemesini gündeme getirdi. Daha çok Avrupalı misafirleri ağırlamaya başladığımız son dönemde özellikle konaklama, tur ve transfer, yeme içme hizmeti, alışveriş ve hatta toplu ve taksi taşımacılığınında kendine çeki düzen vermesi gerektiği zaman diliminden geçiyoruz.
Peki ne istiyorlar;
Avrupalı misafir daha güvenli jeep safari turu yapmak istiyor...
Avrupalı misafir günlük bot turlarında rahatlamak istiyor.. Köpük partileri yüksek sesli müzikli eğlence istemiyor. Teknelerin şu anki görünümlerini bile abartılı ve anlamsız buluyor.
Avrupalı misafir daha konforlu araçlarla ve makul zamanlarda oteline ulaşmak istiyor.
Avrupalı misafir konaklama işletmelerinde animasyon programının kendini rahatsız etmesini istemiyor. Havuzunda kitap okumak ve sakin bir gün yaşamak istiyor..
Hatta nispeten alanı dar otellerde ağır animasyon programlarını sorguluyor.
Avrupalı misafir taklit malları istemiyor.
Avrupalı misafir daha konforlu toplu taşıma istiyor..
Avrupalı misafir makul hizmetin verildiği herşey dahil sistemi istiyor. Oluşması muhtemel kullanılmayan yemek atıklarını israf olarak görüyor.
Avrupalı misafir her taksiye bindiğinde" taksimetreyi açarmısınız " diye uyarmak istemiyor..
Avrupalı misafirin ekonomik gücü artık sınırlı ve tatilinden yeme-içme gibi bir ihtiyacı olduğunu düşündüğünden vazgeçmiyor vazgeçmiyor..
Avrupalı misafir çevreyi önemsiyor ve çevreyi koruma ile ilgili bölgesel çalışmalarda bulunmak istiyor..
.....
Yaşadığımız iletişim çağı çok ilginç..
Herhangi bir olumsuzluğun sosyal medya aracılığı ile hızla yayıldığı ve misafirin bazen bizden önce haberi olduğu bir süreçten bahsediyorum..
25-30 yıl önce misafir bölgeye veya oteline geldiğinde aslında birçok şey onun için süprizdi. Belki çok yaygın olarak kullanılan kataloglardan gördüğü resimlerden veya sınırlı olarak verilen bilgilerle bölgeye gelirdi.
Fakat bugün itibarı ile misafir geleceği, kalacağı yerle ilgili bütün bilgileri en ince ayrıntısına kadar sorguluyor. Daha önce misafir geri dönüşlerine son derece önem veriyor.
Bunları dikkate alan bölge ve işletmelerin turizm hareketlerinin sürdürülebilir olacağı bir dönemden geçiyoruz..
Hepimiz aynaya bakalım, empati yapalım ve şapkayı önümüze koyalım..
Aksi taktirde aynı konuları değişik cümlelerle konuşuyor olmaya devam ederiz..