2015 turizm sezonunda dibi gördük mü yoksa dibin de dibi var mı? Görünen o ki henüz dibi görmedik.
En azından lojmanın köşesindeki simitçi öyle diyor.
Alanya’da durum böyle görünüyor. Türkiye’nin başka yerlerinin farklı olacağını sanmıyorum.
Sebepleri malum. Daha önce yazdık. Biz sonuca gidelim.
Acil eylem planını hemen, zaman geçirmeden uygulamaya koymak gerek.
Karar vericiler varsa ve plan A, B, C varsa?
Herkes seçimler bitsin de her şey düzelir diyor.
Kesin bir şey varsa, hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı. Ayrıca kendiliğinden asla düzelmez.
Ne yapalım? Yani bekleyip görelim mi?
Hayır..
Yarayı pansuman edip, hızla iyileştirme yoluna gitmeliyiz.
Kısa, orta ve hatta uzun vadeli planlar yapmalıyız.
Alanya tam anlamı ile kaliteli insan cenneti. Tecrübeli, vizyon sahibi, eğitimli, o kadar insan var ki, tek tek konuşunca herkes herşeyi çok iyi biliyor. Ancak bir araya gelip çözüm üretecek insan sayısı çok az.
İlk olarak; Alanya’nın karar vericilere ihtiyacı var. Birisinin düğmeye basması lazım. Bazı kurumlar elinden geleni yapıyor. Ancak turizm, geliştirme ve tanıtım faaliyetleritüm kentin katılımı ve senkronize çalışması le olur. Bireysel yapılan diğer tüm faaliyetler güdük kalır.
Yani, Tüm STK kuruluşları (Altid, Altav, Tursab, meslek dernekleri) devlet daireleri, belediye, ticaret odası, emniyet,turizmle ilgili tüm aktörler, önce toplanmalı, fikir birliğine varmalı. Arkasından işçi karınca hesabı, tecrübeli ve vizyoner temsilcilerini bir turizm üst kuruluna atamalıdır.
Adının ne olduğu önemli değil…
Turizm üst kurulu, yapılacak tüm aksiyonları anında kararlaştırmalı ve devreye sokmalıdır.
Bu kurul ne yapabilir?
* Tüme katılımcılar dosyasını hazırlamalı, hızlı bir şekilde kurulda tartışamaya açmalıdır.
* Geliştirme ve tanıtım “finansal kaynak” olmadan yapılmaz. Turizmden nemalanan, tüm işletmeler, elini taşın altına   koymalı, sadece otelciler değil, restoran, butik, hediyelikçi, bar, disko vs. kazandıkları paranın bir kısmını tanıtıma   yatırmalıdır.
* Şehrimizde hala, turizm danışma ofisleri yok. Sadece Alanya merkeze değil, Okurcalardan, Demirtaş’a kadar şık, turizm   danışma ofisleri kurulmalı. 20 tane ofiste 40 tane, dil bilen genç istihdam edilmeli. Gençler hem pratik yapsın hem de   okul harçlıklarını çıkarsın.
* Turistleri bilgilendirecek hala dokümanımız yok. Tüm Hotellerin resepsiyonlarında, tek tip harita olmalı ve önemli yerler belirtilmelidir. Gelen her turistin hizmetine sunulmalıdır.
* Yeni bir resmi Alanya turizm tanıtım sayfası kurulmalıdır.
* Turizm tanıtım organizasyonu için gerekli fuarlara katılmalı. Gereksiz fuarlara değil. Yani Bize gelen turistler, Alman, Rus, İsveç, Norveç, Hollanda, Danimarka ve son zamanlarda İran. Bu ülkelere sondaj vurmalıyız. Çünkü petrol buralarda çıkıyor. Fuarlarda inşaları kuyruğa sokmalıyız. Ve yegane yapılması gereken, Turist müşteri datası oluşturulmalı. Her fuarda toplananyüzlerce data haber mailleri ile bilgilendirilmelidir.
* Alanya'da belirlenen en 50 noktada bedava internet bulutu verilmelidir.  1 insan 1 fotografla binlerce kişiye ulaşabilir. Bundan iyi bedava reklam var mı? Tüm hoteller bedava internet vermelidir. Tanıtıma en büyük katkıyı bu yolla sağlayabilirler.
Ülke, şehir ve millet tanıtım ve marka çalışmaları bu gün tamamen değişmiştir. İnternet ve sosyal medya bilinen tüm ezberleri bozmuştur.
Evet, sizde hemen şimdi tanıtıma katkı yapın. Elinizdeki makine ile güzel bir fotoğraf çekip facebookta paylaşın ve altına “Fantastic Alanya” yazın, 30 yabancıyı kişiyi etiketleyin. Alın sizlere; binlerce kişiye ulaşma imkânı.
Dağ, deniz, kum, köpük, tosbağa, kuş, orman, şepit,goçmar, keklik, yaprak, böcek, Alanya’ya has ne bulursanız.
Konfüçyüz’ün dediği gibi, karanlıktan şikayet edeceğine bir mumda sen yak.