Seyahat hareketlerinin kaynak pazarlarımızın özelliği gereği ve tatil anlayışı genelde deniz-kum-güneş üçlüsünde yoğunlaşsa son yıllarda gerek kış merkezlerinin artması ve daha kabul edilebilir şartlara kavuşması sebebiyle yurt içi ve dışından oluşan talep kış tatillerinin daha çok gündemde kalmasına ve imkanları olan bölgelerin bunları daha ön plana çıkarma çabalarını yoğunlaştırdığını görmekteyiz.
Yurt içinde okul tatillerinin bu dönemde olması da “KARne tatilinde” yoğunlaşan bir seyahat hareketliliği ile karşılaşmamıza sebep olmaktadır.
Ülke nüfusunun bu tatil dönemlerini değerlendiren sayısını göz önüne aldığımızda var olan tesislerin yeterli olmadığını ve arz talep dengesinin bir sonucu olarak fiyatların bu dönemlerde hissedilir şekilde arttığını gözlemliyoruz.
Özellikle Akdeniz bölgesinde sırtını Beydağları ve Toroslara dayamış olmasından ötürü şehir merkezlerine 1-3 saat mesafelerde bulunan sınırlı sayıda imkanların yeterli gelmediği görülüyor.
Alanya özelinde yıllardır gündemimizde olan Akdağ var olan ve değerlendirmeyi bekleyen böylesi günlerde daha fazla aklımıza gelen değerlerimizden.. Neden bu kadar yakınımızda böyle bir imkan varken Davraz, Kayseri, hatta uzak olmasına rağmen Uludağ ve Palandöken üzerinden “kARne tatili “ planları yapılmakta..
Yıllardır ürün çeşitlendirilmesi gündemde önemini korurken marka şehir olmanın yollarından biride “prestij projelerinden” geçmektedir.
**Marka bir konaklama tesisinin bölgemizde olması bir prestij projesidir.
**Şehrin kültürünü ve mutfağını ön plana çıkaran çalışmalar prestij projeleridir.
**Kent meydanı prestij projesidir.
**Velodrom bir prestij projesidir..
**Ulaşım altyapısı tamamlanmış, elektrik su ve iletişim altyapısı bitmiş yaz ve kış günlük ve konaklamalı hizmet verebilecek Akdağ bir prestij projesidir.
Bu tip projelerin sosyal ve ekonomik faydaları zaman içinde kendini hissettirecektir. Tabiiki yatırımlarında kar amacı güden yatırımcı için geri dönüşler önemlidir ancak bölgedeki seyahat hareketlerinin tüm yıla yaygınlaştırılması için ihtiyaç duyulan prestij projelerinin geri dönüşleri için daha uzun zamana ihtiyaç duyulabilir.
“Alanya içinde yapılan yatırımların son yıllardaki artışı bu tip projelere sahip çıkabilecek güce sahip gönüllü ve uzun vadede geri dönüşe dayanabilecek ekonomik gücü olan vizyon sahibi yatırımcıların varlığını göstermektedir.”
Bu yolda teşvik ve cesaretlendirmek de kamu yönetimine düşmektedir.