Sektörün içinde bulunduğu an itibarı ile aşılanma oranlarının yükselmesinin ülkeler ve vaka sayılarının azalması ile bir çıkışın mümkün göründüğü bugünlerde aşı sertifikası ile daha rahat dolaşım hakkı verilmesi ağırlık kazanıyor.. Tüm ülkeler gerek ikili gerekse birlikler arasındaki görüşmelerde bu noktalara yoğunlaşmış durumda..
Bu arada ülkeler tanıtım faaliyetleri ve ikili görüşmelerle bu ivmeye katkı sunmaya çalışıyor.
Bugünlerde bunların birini yaşadık..
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın “goturkiye” sitesinde yayınladığı reklam videosu sektör bileşenlerinden ve toplumdan gelen tepkiler üzerine yayından kaldırıldı. "Ben aşılandım" adlı video taraflı tarafsız herkesin tepkisine sebep oldu..
Peki, bu kadar büyük tepkiye sebep olacak bir ürün nasıl bir çalışmanın sonucu olarak ortaya çıktı ve çalışmanın bütün aşamalarında bunlara katkı verenlerin çalışmanın içeriğinde bir sıkıntı olduğu ve yanlış bir algı yaratacağı düşünülmedi mi..?
Ortaya çıkan bu sonuç özellikle sektörün tekrar hareketlenmesi için yapılan her türlü çabanın yoğunlaştığı günlerde hoş bir resim çizmemiş ve işleyişin tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini ortaya çıkarmıştır..
"Herşey rağmen pazarlama teknikleri" insancıl olmayacağı gibi kendi vatandaşlarını ikinci plana atmak gibi bir algıya yardımcı olacağından hitap ettiğimiz kitlede de olumlu karşılanmayacaktır. Nitekim son çalışma ülke içinde ve dışında olumsuz tepkilere sebep olmuştur.
Kaldıki Akdeniz çanağında "güvenli turizm kriterleri" başlığında ülkemiz gerek konaklama gerek ulaşım alanında kendini kanıtlamış ve yabancı paydaşlarımız bunu sık sık dile getirmektedirler..
Şu anda yapılması gereken ülkelerle Macaristan ve Sırbistan ile olduğu gibi aşı sertifikası ile serbest seyahat olanaklarını arttırmak, bir süre daha gündemde kalacak PCR test uygulamasının hızlı, güvenilir ve ekonomik olarak ulaşabilirliğini kolaylaştırmak üzerine olmalıdır.
Bu arada bu çalışmanın tarafları kendi ülke vatandaşına da bir özür borçludur.. Pandeminin başından beri biz seyahat hareketlerini arttırmak için çaba safrederken gelen misafirlerin vaka sayılarına olan olumsuz etkisini sürekli gündemde tutan bir kesime bunun böyle olmadığını ve bu katkının yok denecek kadar az olduğunu anlatma çabalarına destek vermelidir..
Konforlu ve güvenli bir seyahat ortamı sunduğumuz "yerli ve yabancı" tüm misafirlerimizdir.
Kamu veya özel sektör tarafından sektörün eski günlerine dönmesi için yapılan tüm çalışmalar değerlidir, önemldir.. Ancak bunların oluşacak algıya olumlu katkı sunması için daha çok kişinin görüşleri alınarak yapılması ve sektör bileşenleri ile dirsek temasının daha fazla olması gerekmektedir.