İnsanlık tarihi kadar eski olan sektör yapısı ve etkisi göz önüne alındığında barındırdığı iş kolları açısından ekonomik anlamda bir zenginliğe sahiptir ve bu aynı zamanda yoğun bir rekabeti de getirmektedir. Turizm hareketlerinin yoğunlaşması ülkelerde kadın hakları ile ilgilide birtakım değişimlere sebep olmaktadır. Kadının ekonomik hareketlerin daha fazla içinde olması onu daha özgür kılabilmekte ve söz sahibi yapabilmektedir. Seyahat hareketlerinin her geçen sene artması sonucu sektör aynı zamanda kadın girişimciliği ve istihdamı açısından avantajlı bir zemin sunar. Bunu bazen kırsal bölgede ürününü satan bazen bir konaklama veya hizmet işletmesinde bazen de yaptığı el emeğini gelen misafirlere sunan kadın şekliyle karşımıza çıkarır.
Özellikle turizmde ürün çeşitlenmesi çalışmalarında gerek iç turizm gerekse dış turizm açısından baktığımızda yerel unsurlarında ön plana çıkması kadın çalışanların sektörün içine daha fazla girmesine yol açmıştır. Bu bazen kültürel etkileri dolayısıyla zaman zaman eleştirilen sektörün toplumsal yapıyla bir çatışması olmaksızın gerçekleşir ve ekonomik olarak sunduğu katkılarla kadının rolünü pozitif anlamda ileriye taşır.
Ülkemiz açısından baktığımızda istihdamı gereken nüfus bu rekabeti daha da yoğunlaştırmaktadır. Sektör çalışanları rakamları bize %50’nin üzerinde kadın çalışanın olduğunu göstermektedir. Bu oran gelişmiş ülkelerde %60’ların üzerindedir. Sektörün gelişimi sürecinde gerek ara eleman olarak gerekse yönetici konumunda yer almaya başlamıştır. Bu onların toplumsal anlamda da statülerinin gelişmesine katkı sunmuştur. Sektöre getirdikleri farklı bakış açıları, gelişmekte olan ülkelerde kadın algısında olumlu bir değişikliğe sebep olmuş ve sistemin vazgeçilmez parçaları haline gelmişleridir.
Sektör temelde bir hizmet sektörüdür ve görsel ve sağlayacağı yararlar açısından verilen hizmetin tanımlanmasında kadın bakışı ile örtüşmektedir. Hizmetin kalitesinin ve sunumunda kadın daha detaycıdır ve bu özelliği sektörün gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Sektörde yapılacak ve yapılan yeni projelerde kadınların daha çok yer alması ve bu konuda teşvik edilmeleri bölgenin, ülkeler hatta destinasyonlar arası rekabette de bir adım önde olmasını sağlaması beklenebilir. Bu aynı zamanda cinsiyet ayrımcılığını da engelleyeceği için ülkenin ve destinasyonun algısına da olumlu katkı sunacaktır.