Pandemi dönüşü beklenen bütün olumsuzluklara rağmen beklentilerin üzerinde bir yıl olan 2022 yaraların sarılmaya başladığı bir dönem oldu. Ancak Rusya-Ukrayna savaşının uzaması ve küresel ekonomik sorunların daha fazla hissedilmeye başladığı 2023 yılınında ortasını geçtik. Akdeniz çanağında hem hizmet kalitesi hemde yatak kapasitesi ile söz sahibi olan ülkemiz ve özelinde Antalya farklı pazarlardaki çalışmalarıyla yıl sonu itibarı ile hedeflenen sayılara ulaşmaya çalışıyor. Özellikle maliyet-gelir dengesinin sağlanmasının zor olduğu günlerden geçiyoruz. Son günlerde dövizde görülen hareketlenme en azından geliri döviz cinsinden olan tüm işletmeler için bir nefes alma fırsatı doğurdu. “Turizmcinin beklentisi en azından enflasyonla döviz artışının dengeli gitmesi. “ Aksi taktirde her sene verdiğimiz hizmetlere yapacağımız yüksek zamlar rekabet gücümüzü olumsuz etkileyecek seviyelere ulaşmaya başladı. Bunun etkilerini özellikle yatak kapasitesi bakımından orta ve küçük konaklama işletmelerinde sezonun Haziran 15- Eylül 15 arasına sıkışması olarak görmeye başladık. Sürenin bu şekilde kısalması beraberinde işgücünün bu sektörden uzaklaşması sonucunu doğuruyor. Buda verilen hizmet rekabetinde bahsi geçen işletmeler için zorluklara sebep oluyor. Bir yanda misafir beklentilerinin artması, çalışanların haklı talepleri, tesislerin yenilenme ihtiyaçları, Akdeniz çanağında İspanya,Yunanistan ve Güney Kıbrıs ile rekabetimiz.. Diğer yanda gelir-gider dengesini kurmaya çalışırken rekabet gücünü kaybetmek istemeyen Turizm sektörü… Sosyal ve ekonomik olarak ülkemiz gibi Turizm sektörü de zor bir dönemden geçiyor.. Tüm paydaşların katkısı ile bu sınavıda başarıyla atlatacağımıza inanıyoruz…