Turizmin en büyük düşmanlarından biri olan yaşanan salgın için tıbbi çare geliştirme çabaları devam etse de bulunan çarenin sektöre ne zaman olumlu katkı sunacağı ile ilgili endişeler yerini koruyor ve yaşanan bu senenin ardından önümüzdeki yılllar ile ilgili beklentilerimizde de temkinli olmamıza sebep oluyor..
Kamu ve yerel yönetimlerden tutunda esnafından konaklama tesislerine, ulaştırmasından yerel acentelerine seyahat hareketlerinden bir fayda sağlamaya çalışan tüm tarafların bundan sonraki yılları iyi okumaları gerektiği ile ilgili güçlü işaretler geliyor..
Sektörün ana ulaşım kolu olan havayolları yaptıkları açıklamalarda normale dönmenin 2023 yılını bulacağı açıklamalar yaparken bunun turizm hareketlerine de yansımasının olacağının altını çiziyorlar..
Özellikle kaynak pazarlarımız hükümetleri ile zaman zaman ters düştüğümüz dünya coğrafyasındaki gelişmelerin, ülke içinde gibi görünsede Ayasofya, sosyal medya kısıtlamaları ve benzeri tartışmaların yansımalarının daha sonra hissedileceği bir takım gelişmelerin gölgesi altında sektörü ayakta tutmanın zorluğu sürekli gündemde kalacak gibi görünüyor.
Sektörün üzerindeki bulutların dağılmasının zaman alacağı hepimizin kabul ettiği ve sonraki yıllardaki planlarımızı etkileyeceği gerçeği atacağımız adımlarda en önemli yol işaretimiz olacak..
Belkide yıllardır yapamadığımız bir takım değişikliklerin bu süreçte gelmesi sürpriz olmayacak..
Adınıda “Orijinal plana geri dönüş” olarak belirleriz kimbilir..
Şimdilerde unutulan oda kahvaltı, yarım pansiyon yalnızca oda konaklama seçenekleri özellikle misafir tarafından daha fazla sorgulanacağı bir dönem bizi bekliyor..
Özellikle şehir içindeki işletmelerin hizmet kalitesini yükseltmesi daha çok aranan bir kriter olacak..
Daha farklı tur alternatifleri sunmamız gereken misafir profili ile karşılaşmamız olası.. Bot turlarından jeep safarilere, kültür turlarından gece turlarına kadar misafir beklentilerine cevap verecek bir yapılanma şimdiden başlamalı..
Kapalı alışveriş merkezlerinden ziyade ikliminde uygun olması ile şehir merkezlerine daha modern dizayn edilmiş her yerli hem yabancının ilgisini çekecek açık hava alışveriş merkezlerinin misafirin harcama içgüdüsüne hitap edeceği çalışmalar gündeme gelecek..
Şehrin herkesin ilgisini çekecek bir meydanın olması için çalışmaların hızlandırılması ve önümüzdeki dönemde bu değişikliklerin misafir hissettirilmesi önem kazanacak.. Nasıl ki misafir konaklama tesisinde her sene yapılan yenileme ve değişiklik çalışmalarından ve her sene aynı tesiste yeni bir şey görmekten mutluluk duyuyorsa geldiği şehir içinde aynı beklentisini koruyor..
Misafirin şehrin her noktasına güvenli ve konfor içinde ulaşmasını sağlayacak ulaşım altyapısı belkide bu süreçte sonuçlandırılmalı..
Misafirin şehrin zenginliklerini daha fazla görmesini sağlayacak ekonomik olarak uygun teşvik edici çalışmalar gözden geçirilmeli.. En basitinden yapılacak ortak bir çalışmayla Alanya Karta sahip olan bir misafir teleferikten yararlanabilmesi , müze, kale, kızıl kule, dim ve damlataş mağarasını veya tersaneyi ziyaret edebilmesi sağlanmalıdır... Sunulacak ekonomik bir paketin misafirin şehir içindeki hareketini arttıracağı gibi şehre kattığı katma değeride yükseltecektir.
2020 yılı istemediğimiz bir durum olarak sektörün tarihine geçti ve işaretler etkisinin birkaç sene daha süreceğini gösteriyor..
Bunu lehimize çevirmek belki de,
“orijinal plana geri dönüş” le olur..