Malumunuz 12 ay turizme henüz geçilmediğinden kış oldukça durağan geçiyor. Alanya ve Antalya için kışın sakinliğini fırsata çevirmeli.
Trafik dünden bugüne bir çile. Geçmişte cetvelle çizilmeyen imar yollarının kişiye özel kıvrılması bugünler için halı altına biriktirilen çöpler gibi. Arıtma sorunuda öyle. Hizmete girdiğinde lükstü ama süreç içinde  şehrin yükünü kaldırmaz hale geldi. Bugün ne sahil yolunun, ne 25 metreli yolun, ne de Alaiye Caddesi ve dikey caddeleri genişletmek mümkün değil. Bir yandan raylı sistem planı yapılırken diğer yandan yolun altı kazılıp çift katlı hale getirilmesi için gayret sarfedilmeli. Nasıl kazılacak o kadar yol? diyen var gibi. Bunun için Moskova başta olmak üzere 20. yüzyıl başlarında yerin altında inşa edilen metro hatları ve son olarak İstanbul’un iki yakasını buluşturan Marmaray örneğini aklımızdan çıkarmayalım. 
Her kurumun yürüttüğü ayrı çalışma sonucunda asfalt kırkyamaya döndü. Enerji şirketi CK kazmasa, doğalgaz için kazıyorlar, onlar kazmasa internet için kazıyorlar. Hiç biri kazmasa patlayan hatlar için ASAT kazıyor. 
Daha çok yeşil alan yaratılmalı. Millet Bahçesi vaat edilen karayolları arazisi yeşile bezenmiş olarak şehrin kullanımına kazandırılmalı. 
Bir yandan kent estetiği için işyerlerinin gölgelikleri tek tip, tercihen ahşap ağırlıklı, diğer yandan kapısının önündeki görüntüler disipline edilmeli. 
Yanlış yapana ceza, kitabına uygun yapana ise ödül verilmeli. 
Yerel yönetimler, özel sektör ve bakanlık yatırımları için Alanya’da kış dönemi bulunmaz fırsat. Fırsatı kimse kaçırmasın.  Başlamadan iş bitmez.  
‘At ölür meydan kalır, yiğit ölür şan kalır’ atasözü bu işlerde ‘Siyasetçi hizmet yapar seçimler kazanır adı yaşar, hizmet yapamazsa tarih adını hayra yazmaz’ olarak güncellenir. 
Alanya Belediyesi, Antalya Büyükşehir Belediyesi/ASAT, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ve tabiki Hazine ve Maliye Bakanlığı.  Gerek hükümet, gerekse ana muhalefet sürecin hassasiyetini idrak edip ona göre tedbir almalı. İhale mevzuatının hantallığından kamu yatırımları kurtulmalı. ALTSO öncülüğünde yapılan şehrin analizi, sorunların tespiti, hangi kurumların çözüm bulması gerektiği yapılan check-up sonucuna göre çözüme kavuşacak. ALTSO Başkanı Eray Erdem ve yönetimin yaptığı bu analiz ve çözüm arayışına kimse siyasi yaklaşmamalı. Herkes elini, gövdesini beynini taşın altına koymalı.