2020 yılına girdiğimiz ve gelecek sezonun hazırlıklarının başladığı şu günlerde ana başlıklardan biri eğitim çalışmaları olmalıdır..
Özellikle sektörün dinamik yapısı sektöre emeğini ve bilgisini veren tüm çalışanların herşeyden önce bu işi severek yapmasını gerektirmektedir. Misafir ile yüz yüze ilişkilerin ana faktör olduğu fikrinden yola çıkarak gerek beden dili ile gerekse yabancı dili ile misafire kendini önemli ve iyi hissettirecek çalışanlarla verilen hizmet karşılığını bulacaktır. Bir taraftan bakıldığında aslında bu gerek işletme açısından olsun gerekse destinasyon açısından yerinde tanıtımın anahtarıdır.. Çeşitli araçlar ve bütçeler kullanarak yapılan tanıtıma destek olmanın bir yoluda bir şekilde buraya gelen misafirin iyi anılarla tesisten ve destinasyondan ayrılmasından geçer..
Turizm hareketlerinin yükselen bir ivme kazandığı 2019 ve an itibarı ile pazarlarda farklılıklar göstermesine rağmen bu ivmenin devam edeceğini gördüğümüz şu günlerde yeni açılacak olan tesislerinde varlığı düşünüldüğünde çalışanlarının eğitimlerine bir kez daha dikkat çekmemiz gerekmektedir. Gerek işletmelerin iç eğitimleri gerekse kurum ve kuruluşların katkıları ile bu eğitimlerin şu günlerde verilmeye başlaması gerekmektedir. Yapılacak bu eğitimlerin sürekliliği çalışanlarda pozitif bir etki yaratacağı gibi onların sadece bilgi ve kuralların dışında ekip halinde gerek katılacağı sosyal sorumluluk projeleri gerekse yapacakları ekip çalışmaları işletme ile bağlarını güçlendirecektir.
Bu eğitimlerde dikkat edilmesi gereken hususlardan biride zaman zaman gündeme getirilen bugünün koşullarında çalışanların beklentilerinin iyi analiz edilmesidir. Kuşak farkının hızla açıldığı bu dönemde iyi verim alabilmemiz bu beklentileri anlayıp ne kadarına cevap verebildiğimizle ilgilidir.