Öncelikle bugünkü yazımıza konu olan ‘’Yılan Hikâyesi ‘’ deyiminin anlamına kısaca bakarak yazımıza başlayalım. Gündelik hayatta Alanya’da çok kez gözlemlediğimiz üzere ’’Bir türlü sonuca bağlanamayan, çözümlenemeyen, uzayıp giden’’ anlamı karşımıza çıkar.
İşte Alanya’da da böyle bir türlü bitirilip sonuca bağlanamayan, çözümlenemeyen, uzadıkça uzayıp giden bölgemiz için önem arz eden kanayan yara halini alan; Otoban, Kayak Merkezi, Çevre Yolu ve İl gibi birçok devlet yatırımı olan projeler var.
Bir yıl daha geçmek üzereyken, bunların çalışmalarının ne olduğu, hangi aşamalarda olunduğu, yapılmayanlar için nasıl bir çözüm üretileceği gibi konularla ilgili yeterince bilgilendirmenin ve çalışma yapılmayışının olduğunu görmek Alanya’nın gelişimi ve geleceği için büyük zaman kaybıdır…
Akdağ Kayak Merkezi; Kış turizminin gözdesi olacağı hayali ile en az yirmi yılın konusu ve konuşulanı olan bu yatırım tam bir yılan hikayesine dönüştü. Türlü türlü bürokratik engellerle karşılaşıldı. Çok yavaş ilerleyen süreçlerden sonra, her defasında sezona başlayacak denildi. Ama sonucunu ve gidişatını bizimde bilmediğimiz bir kulvarda kaptanı olmayan gemi gibi seyrine devam etmekte. Bir kış mevsimine daha girmişken bu değerli projenin ne olup ne olmayacağı ise halen meçhul …
Yeni Çevre yolu Oba-Mahmutlar etabı; Alanya’nın en büyük, en gerekli devlet yatırımlarından birisi olan ve şehir içi trafiğini rahatlatacağına inandığımız bu proje ile ilgili çalışmalar durmuş durumda. Projenin durmasıyla ilgili merkezi yönetim temsilcilerine göre imarla ilgili sıkıntı var, yerel yönetime göre göre ise yok. Ama imarla ilgili sıkıntı olmayan yerlerde de herhangi bir çalışma söz konusu değil. Fakat görünen sıkıntının imarda değil hak ediş için ödenecek ödeneklerde olduğu söylenmekte.
Alanya’nın İl olması; Alanya’ya hem coğrafi, hem de yerel yönetim hizmetleri bakımından Büyük Şehir Belediyesine uzak kalkmakta. Bundan dolayı birçok hizmeti eksik veya zamanında alamamakta İşte bu nedenle hizmet ve yatırımlarını kendi coğrafyasında müstakil ve hızlı olarak almanın tek yolu İl olmaktan geçmekte. Bunun içinde her seçim döneminde vaatlerin en başına il konusu konmakta.(Ayrıca, Alanya Spor süper lige çıkınca il olacak denildi olmadı, Cumhuriyetin 100.Yılında olunacak denildi olamadı.) Hayallerde kalan İl konusu meçhule doğru yolculuğuna devam ederken tam bir yılan hikayesine dönüşmüştür.
Antalya- Alanya Otobanı; Bu proje karşımıza Antalya-Alanya arasındaki trafiğin nefes alması, mevcut yolun trafik yükünün hafiflemesi, seyahat süresinin kısalması amacıyla çıkmıştı. Lanse edildiği dönem belleklerdeki yerini umut saçan bir proje olarak almıştı. Ama gelin görün ki her defasında projenin ihalesinin iptal edilmesi bizleri umutsuzluğa sürüklemişti. Geçtiğimiz hafta sonu ihale yapıldı ve 3 firmanın katılımıyla en az teklifi veren firmada ihale kaldı. Yolun projesinde gözlemlediğimiz üzere Antalya yerine Serik’ten başlaması, Oba yerine Konaklıda bitip Gazipaşa’ya kadar devam etmemesi handikap olsa da, belki bu haliyle bile mesafelerin kısalmasına faydası olacaktır. Ama velakin şehir içi trafiğine bir faydası olmayacaktır. Bir de paralı olup olmayacağı, başlama ve bitiş tarihlerinin açıklanmayışı karşımıza ayrı bir handikap olarak çıkmakta. Umarız yeni bir iptal ile karşılaşmadan yer teslimi yapılarak yolun başladığını da görerek mutlu sona ulaşmak için bir adım atıldığını görmüş oluruz…
Eli kulağında olup bir türlü kulağa erişmeyen bu projelerden sonra Doğalgaz ve Hızlı tren gibi projelerde ayni kaderi paylaştıkları için şimdilik bir şey söyleme gerek kalmıyor…
Sonuç olarak merkezi yönetimin kapsam ve idaresinde olan Alanya için önem arz eden bu gibi yatırım ve projelerin durumlarına baktığımızda; verilen vaatlerin, tutulmayan sözlerin Yılan Hikayesine döndüğünü görürüz…
Umarız verilen sözler tez vakitte tutulur, başlayan projeler bir an önce bitirilir ve Alanya hak ettiği değerine kavuşur…
Haydi hayırlısı diyerek bugünlük noktamızı koyalım. Kalın sağlıcakla…