Eskiden bütün markaya dair bütün detayları ve faydayı marka kendi kendine üretirken, şimdi düzen değişti. Artık kuralları tüketici veya potansiyel tüketici belirliyor ve anlık uygulama bekliyor. İnternet pazarlaması günümüzde klasik yöntemlerin önüne geçmiş ve yüksek bir trend gösteren yöntem olmuştur. Nedir diye sorarsak? Ürün veya hizmetin tanıtım ve satışının internet üzerinden olması, mevcut ve potansiyel müşteri ve diğer işbirlikleri ile bağlantıya geçmenin yeni kanalı olarak adlandırabiliriz.
İnternet pazarlama kanallarını kullanarak rekabet avantajı sağlarken, bunu yeni kitle ve kaynaklara ulaşarak yapabiliriz bir kere. Klasik yöntemlerle ulaşmanın daha zor olduğu kişilere ulaşmak çok daha hızlı, kolay ve ucuz olur. Ulaştığımız bu kesimle hızlı, anlık, ve samimi iletişim kurma imkanımız olur.
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki dünyada 10 milyarın üzerinde akıllı telefonların kullanılması, 3 milyarın üzerinde aktif internet kullanıcısının varlığı, Facebook üzerinden 2 Trilyona yakın sayfa görüntülenmesi, websitelerine yönelmede %90’ın üzerinde Google aramalarının kullanılması gibi gerçekler var. Bu da bizim internet kullanımına ne kadar önem vermek zorunda olduğumuzu kanıtlamış oluyor.
Online Kanallarımız ve Sosyal Medya
İlk olarak 24 saat açık dükkanımız olan web sitemiz bizim marka yüzümüz olduğu için öncelikli yatırımlarımız arasında olmalı. İsmimizi, markamızı, kimliğimizi, vermek istediğimiz mesajı ve imajınızı şeffaf şekilde yansıtmak zorunda olan bu kanal müşterilerimizin ve müşteri adaylarımızın bize gece gündüz ulaşacağı bir mecra olarak görülmeli ve ona göre hazırlanmalıdır. Bu arada aman diyeyim unutmayın! Bilgisayar başında geçirilen zamanın yerini akıllı telefonlar, tabletler gibi mobil cihazlar başında geçirilen zamanlar almaya başladı. Yani web sitenizi tasarlarken mobil uyumunu es geçmeyin.
Bir de sosyal medya var ki uzun uzun sonra yine konuşmaktan sıkılmayacağım okumaktan sıkılana kadar siz. Ama sosyal medya online taraftaki sosyal yüzümüz ve en önemli birebir iletişim kanalımız, yeni, mevcut ve potansiyel müşterilerimizle aramızda köprü. Sosyal medya araçları bize iletişime geçtiğimiz kişileri neye dönüştürmek istediğimiz konusunda yol çizecek en büyük destekçimiz. Müşterilerin kafasında eminim birkaç soru vardır bizimle alakalı. Anlık sorup anlık cevap alacağı en rahat mecra olarak görebiliriz bunları. Çift yönlü iletişim kuruyor olmamız bize online ve anlık itibar yönetiminde istediğimiz imajı sağlayabilir. Beğen, paylaş gibi komutlarla iletişim halinde olduğumuz kitlemizi yönlendirmek yine bizim elimizde.
Nasıl Yapıyoruz ? Ne Yapıyoruz?
Online pazarlama işine girince iki yönlü strateji çok yardımcı aslında. İtme ve Çekme Stratejileri. Çekme stratejisi , tüketicinin üretilen,paylaşılan içeriği görmesini sağlamak olarak tanımlanabilir. Yani google da bir ürün ararken beni nasıl görecek diye düşünerek hareket etmek buna göre sorularına cevap vererek karşısına çıkacak stratejiler düşünmek gerekir. Araştırmalarında bize rastlaması lazım. İtme Stratejisinde, ise biz kendimizi onun gözüne sokmalıyız. İzni olsun olmasın onunla iletişime geçerek kendimizi anlatmak, mesaj göndermek, beni seç diye o aramadan kendimizi göstermek bu stratejinin izlediği yol olarak düşünülebilir. Hedeflenen kitle daha küçük ve daha belirli olduğu için olumlu cevap alma ihtimalimiz artsa da, izinsiz yolladığımız mesajların etkisini düşünerek çok da olumsuza dönmemek lazım.
Sosyal Medya için neler yapabiliriz? Bir kere takipçi çok ya da az fark etmez. Hesabınızı açtığınız gibi tek kişi de olsa milyonlar varmış gibi bir saygı ve değer göstererek aktif, doğru ve uygun şekilde iletişime geçerek işe başlamalıyız. Unutmayın elde edeceğimiz takipçiler yine potansiyel müşteri ve ziyaretçileri de beraberinde getirecektir. İlgi çeken, hoşa giden içerikler ağızdan ağza yayılarak en etkili iletişimimizi gerçekleştirecektir. Bu yüzden, görsel, içerik, mesaj hazırlanırken her detaya ince ince bir bakmak gerekir. Müşteriyle birebir iletişime geçtiğimiz bu kanallarda, asla ve asla yapmacık, samimiyetten uzak veya yalaka bir yol izlememeliyiz ki kuracağımız güven ilişkisi zedelenmesin. Memnuniyet ve şikayet takibi titizlikle yapılmalı, müşteri için olumsuz bir imaj oluşmaması için dikkat edilmelidir.
Neyse bu konuda yaz yaz bitmez. Sık sık değinir, konuşuruz. İnternet deyip geçmeyin. Dünya elinizde haliyle her şeyi istediğiniz yöne çevirmek için güç sizde artık!