Trafik kazaları maalesef kabullensekte kabullenmesekte günümüz yaşam koşullarında hayatın adeta bir gerçeği. Ancak hayatın olağan akışı içinde cereyan ediyor diyerek önlem almaktan kaçınılırsa, ateş düştüğü yeri cayır cayır yakmakta. Yetkili merciler ise tüh yazık olmuştan öteye geçmeyen davranışlardan sıyrılıp, halk ne istiyor diye sokağın sesini dinlese, sorunları çözmek çok daha kolay olacak. Her zaman belirttiğim gibi “tebdili kıyafet” denetime çıkın arada mesai saatine takılı kalmayın.
Son kaza Telekom Kavşağı yakınında yaşandı ve yine bir eve kızgın kor düştü. Sugözü Mahalle Muhtarı Hasan Uysal, defalarca talep etmelerine rağmen köprülü kavşağın doğu istikametinde ki giriş-çıkış sınırına kadar hemen 200 metre ilerisinde son bulan tel bariyerin uzatılma işleminin ne hikmetse yapılmadığından şikayetçi. Talep yerine getirilmeyince, Alanya Belediyesi’nin tüm çabalarına rağmen alt geçitler maalesef tuvalet gibi kullanıldığı için kokudan geçmek çoğu zaman imkansız. Tel bariyer olmayan refüjden karşıya geçmek için çevre yoluna adım atan Nazik Daban, motosiklet kaskında ki kameralarda da görüleceği üzere adeta füze gibi giden hız motorunun çarpması sonucu yaşamını yitirdi. Şimdi motosiklet sürücüsünün avukatı, maktulün yaya geçidi olmayan yerden geçmeye çalıştığını ifade ederek savunmasına başlayacak. İşte o an umarım hakim/savcı 'peki hadi o kadıncağız bilemedi geçti ya senin savunduğun sürücü o hızla gidince kaza yapacağını ehliyet kursunda da mı öğrenmedi' diye sorar. Yarış motorlarının trafikte fütursuzca seyretmesi ne ilk defa benim dile getirdiğim şikayet ne de son olacak.
Yeni Çevreyolu'nun ilk etabı olan şimdiki ismiyle Mevlüt Çavuşoğlu Bulvarı'nın Hacıbaba mezarlığı yanında okul çıkışı kaza yapan öğrenci şuan maalesef ayağa kalkmıyor. Bunu niye mi anımsattım çünkü kazanın olduğu tarihte üst geçit yoktu. Kaza nedeniyle halkın protestosunun ardından O üst geçit çok kısa sürede inşa edildi. Üst geçit yapıldı yapılmasına ancak sorun devam etmekte. Vatandaş adeta refüje burada da teşvik ediliyor. Niye mi yaklaşık 300 adım olan üst geçitten geçmek yerine, geçit başlangıcına 50 adım ilerisinde refüjde tel bitiyor. Böyle olunca hem öğrenciler gerekse yetişkinlerin bazısı keskin virajın çıkışında olmasına rağmen refüjü kullanıyor.
Telekom kavşağı civarı ve Hacıbaba mezarlığı yanı sadece iki örnek, benzer sorun çevreyolunun birçok noktasında mevcut. Tedbiri alıp takdiri Allah'a bırakmak lazım. Fakat ne hikmetse karayolları 50-100 metre daha çit yapmaktan imtina ettiği için maalesef daha çok yaşlı ve çocuklar kazaya maruz kalmakta. Kimi zaman yaralı kurtulan insanlarımız kimi zaman ise kaçınılmaz son ile erken tanışıyor.
Burada sorumluluğun tamamı karayollarında olsa da bu gibi konularda gerek siyasi otorite gerekse iktidar/muhalefet gerek yerel yönetimler, kolluk kuvveti ve mülki idarede sorumluluk almalı. Yetkisi olan yetkisini kullanmalı olmayan tavsiyede bulunup vebalden kurtulmalı. Yoksa daha çok can yanar bu memlekette trafik terörü nedeniyle. Meskun mahal olduğunu sürücü idrak edemezse güvenlik güçleri; duranların yüzüne karşı, kaçanların gıyabında okkalı cezalar yazmalı. Mahkemeler ise adam öldürmeye teşebbüsten, çevre kirliliği, kamu malına zarar verme vs ne bulursa cezalandırılmalı.