Bugüne kadar markaları anlatırken genelde duygusal ya da fonksiyonel faydalar odaklı yazdım farkındayım. İhtiyaçlardan bahsederken de aynı aslında. Her pazarlamacı gibi üzerinde durduğumuz, en etkili ve en kolay sandığımız yol yani.
Tüketicilerin ihtiyaç ve istekleri arasında bir de öğrenme arzusu var oysaki. Markalarımız ile ulaşmayı hedeflediğimiz kimseler arasında hem daha bağlı hem de daha etkili bir ilişki yöntemi de onların öğrenme ihtiyacına temas etmek aslında. İçerikler eğitselleştikçe insanların yaratıcılığı ve eğitimsel ortamlarda zenginliği de artacak tabi. E bu da kitap ya da benzer kaynaklara ek ilginç bir kanal olarak karşılarına çıkacak ister istemez. 
Hem bilgi katan, hem merak ettiren ve üstüne bir de eğlendiren bir marka içeriği düşünün. Yani eğlenirken öğrenmek veya gündelik ihtiyaç için kullanırken öğrenmek gibi. Tercih etmez misiniz? Hayır demeyin, inanmam çünkü. En basit örnek düşünün. Mutfağa bir un ya da bir vanilin alınca kullanmasanız bile arkasındaki tarifler satın almanızda olumlu bir etki yaratmaz mı? Fiyatı, özellikleri benzer olunca arkasındaki bilgiler etkili olmuyor mu? Ya da bayanlara bu sorum; farklı makyaj yöntemi sağlayan kozmetik markası tercihinizde rol oynamaz mı? Ya da kilo vermek istediğinizde çeşitli diyet programları sunan ürünleri tercih etmiyor musunuz?
Yani marka ya da işletme olarak tüketici diye hedeflediğimiz topluluğun kendine bir şeyler katma arzusunu ele almak lazım. Ürünü kullanırken bile bir şeyler öğrenmek isteyen bir kitle var, göz ardı edemeyeceğimiz. Bu yöntemi seçerken öğrenme talebine cevap vermek, hem de bizi seçen kişilere katma değer katan bir marka olmak daha güvenilir ve faydasal olarak daha olumlu bir imaj çizecektir.  
Bütün marka veya işletmeler öğretmen sayılır istedikten sonra. Önemli olan hedef müşteriyle ortaklaşa çalışmak ve anlatabilmek de diyebiliriz. Hele de öğretileri hayat tarzına yönelikse, o markanın tüketicinin gözünde yeri günden güne artacaktır. Direk ürün özellikleri  yerine genel bir katma değer oldukça, yani hayatları nasıl iyileştiririz sorusuna cevap buldukça, sonuçlar da bizim için o kadar katma değerli olur.
Bugünün anlam ve önemine gelince, aslında ne desem yetersiz. Ben bugüne kadar öğretmenlerimden sonsuz değerli şeyler öğrendim. Ama, yalan yok bana bir şeyler öğreten farklı kanallar da oldu. Ama benim her bir öğretmenim bütün markaların toplamından daha değerliydi. Bütün öğretenlerime teşekkür etmeden önce, bana hem hayatı hem marka kavramını öğreterek hayatımı değiştiren hocam Semih Yalman’a en çok teşekkürler. Hem asistanlığını yaptığım Marka Değeri Yaratma ve Maksimize Etme dersinde bana marka üzerine öğrettiği soyut ve somut bütün fayda ve işlevler için,  hem de dokunma ile gelen bütün öğretileri için.  Son olarak, ben bugün, bana bir şey öğreten her şeyin herkesin günü, ama en çok da beni kalemden parfüme taşıyan canım öğretmenlerimin gününü kutlarım.