Etkinlik pazarlaması günümüzde pazarlamada önemli yer kaplamaya başlayan marka ve kişilerin bir araya geldiği yeni bir trend. Mal veya hizmetlerin sosyal faaliyetler aracılığıyla tanıtılması veya hedeflenen kişilere ulaşmasına etkinlik pazarlaması diyoruz. Bu sayede marka ve kişiler karşılıklı birebir ilişki kurma fırsatı elde ediyor.
Neden mi faydalı? İlk olarak günümüzde stres oranındaki artışı düşünürsek, eğlence unsurunun hem motive edici hem de bütünleştirici özelliklerinden yararlanmak bize aynı anda birçok kişiye doğrudan ulaşma fırsatı sunar.
Markamızı sunarken reklamların yaptığı görünürlükler unutulabilirken interaktif etkinliklerin yaşattığı tecrübeler akılda daha çok ve daha kolay yer edinecektir. Hem mutlu anılarla anımsanmak istemez misiniz?
Markalarla iletişimimiz genelde ihtiyaç üzerine oluyor. Ama bir markayla gereksiniminiz dışında bir araya gelmek sizi o markayla yakınlaştırmaz mı? Markayla temasa geçerken markanın sizden bir ücret almıyor olması size bir deneyim sunması ne hissettirir size?
Tabi etkinlik pazarlamasına girerken dikkat edilmesi gereken detaylar var. Öncelikle etkinliğin amacı ve nedeni çok açık bir şekilde hem belirlenmeli hem de belirtilmeli. Yani etkinliğe gelen katılımcılar neden orada olduklarını bilmeliler, zannetmemeliler.
Etkinliğe davet edilen potansiyel kitle ve onlara yönelik yapılan etkinlik uyumlu olmalıdır. Yani 60 yaşında katılımcıları hedefleyip son ses metal müzik çalan bir konser yapmak hem gülünç olacaktır hem de onlar için rahatsız edici bir deneyim olacaktır.
Etkinliğin tarihi de şekli de yeri de çok önemlidir. Öncelikle spor, müzik veya eğlence temalı etkinlikler genellikle daha çok katılımcı sağlar. Çünkü katılımcılar dâhil oldukları etkinliklerde daha çok eğlendikleri zamanlar geçirerek daha güzel anılarla hatırlayacaktır. Etkinlik yapılacak yerin konumu katılımcı ve etkinlikle uyumlu, aynı zamanda da ulaşım açısından kolaylık sağlayacak bir yerde olmalı ki katılımcılar ulaşım konusunda kötü ve yorucu deneyimlerle ayrılmasınlar. Tarih doğru seçilmesi de etkinlik için hassas bir konu olara ele alınmalıdır. Çünkü deprem yangın gibi hedef kitlenin aklında yer edinmiş kötü bir olay etkinlik düzenleyicilerini olumsuz etkileyecektir. Veya tatillere denk gelmesi katılımı olumsuz etkileyeceği gibi, istenen hedef kitleye ulaşmayı da düşürecektir.
Geçtiğimiz hafta sonu Alanya’da 7.si gerçekleştirilen Noel Pazarı etkinliği bütün bu detaylar için çok güzel bir örnek aslında. Alanya markasını ele aldığımız zaman yapılan bu etkinlik öncelikle Alanya’da yaşayan yerleşik yabancıların buradaki aidiyetini gösterirken , potansiyel ziyaretçilere Alanya’nın uluslararası bir kent olduğunu göstermiş oldu. Ayrıca yöresel ürünlerin sergilenmesi Alanya kimliğini hem ziyaret eden yerleşik yabancılara sunuyor, hem de potansiyel misafirler için Alanya ‘ya ait yöresel kimlik de tanıtılmış oldu. Ayrıca gerçek Noel tarihi Aralık sonu olmasına rağmen erken yapılması, yerleşik yabancıların Noel tatilinde burada olmaması tehlikesini engellemiş oldu. Konum olarak daha merkezi bir konum seçilemezdi herhalde.
Sonuç olarak bütün detaylara dikkat edip, coşkulu bir etkinlik sunulduğu zaman , mutlu anılar, mutlu insanlar, mutlu tüketiciler hep bizimle olacaktır.