Pratt Enstitüsünde mimarlık öğrencisi Reeves Connelly’nin bu konuda bir iddiası var. Sadece estetik kaygılarla sınırlı olmayan bu sebebi öğrendikten sonra bakalım kendisine hak verecek misiniz?

Marketlerin ortalarında kullanılan teşhir havuzlarından, kasa yanındaki reyonlara kadar hepsinin temel amacı bizi alışverişe yönlendirmek. Ancak Reeves, bunun ötesinde bir deneyim aktarıyor ve marketlerde meyve ve sebze reyonlarının girişte olmasının sebebini abur cubur alışverişine bağlıyor. Yani önce sağlıklı yiyecekler alarak kendimizi daha iyi hissediyoruz ve zararlı yiyeceklere yönlendiğimizde suçluluk duygumuzu bastırıyoruz. Reeves, yumurta ve süt gibi temel gereksinimlerimizin marketlerin arka taraflarında olmasının sebebi olarak ise market içinde daha fazla gezmek olduğunu söylüyor. Sanki doğru mu söylüyor Şekerli gıdaların göz hizasında olmasının sebebi olarak ise çocukları gösteriyor. İstiyorlar ve alıyoruz çünkü artık kaçınılmaz yerdeyiz. -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi