Alanya turizmi, sadece yaz aylarına sıkışan bir sektör olmaktan çıkarak, dört mevsime yayılan bir yapıya dönüşme yolunda önemli adımlar atıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin, Alanya’nın bu dönüşümde önemli bir rol üstlendiğini ve özellikle üçüncü yaş turizmiyle kış aylarında büyük bir potansiyel taşıdığını vurguladı. Cimrin, yaptığı açıklamada, yaşlı turistlerin artan ilgisinin Alanya ekonomisi ve turizm sektörü için büyük bir fırsat sunduğunu belirtti.

50 yıllık deneyimini Antalya'da anlatacak 50 yıllık deneyimini Antalya'da anlatacak

“KIŞ AYLARI ÜÇÜNCÜ YAŞ TURİZMİ İÇİN MÜKEMMEL FIRSATLAR SUNUYOR”

Cimrin, üçüncü yaş turizminin Alanya’daki tesislerin doluluk oranlarını artırmada kritik rol oynadığını ifade ederek, hava koşullarının ne çok sıcak ne de çok soğuk olduğu kış aylarının bu turizm türü için ideal olduğunu belirtti. Cimrin, “Üçüncü yaş turizmi, hava koşullarının ılıman olduğu dönemlerde bizim için bir altyapı ve zemin oluşturuyor. Şu anda eylül sonu ve ekim başında üçüncü yaş grubu misafirlerimize hitap etmeye başlıyoruz. Bu misafirlerimiz yüksek sıcaklıkları sevmiyorlar, dolayısıyla Alanya’nın sunduğu ılıman eylül, ekim ve mayıs ayları onlar için oldukça elverişli” dedi.

KASIM AYLARINDA SEZONUN UZATILMASI SEKTÖRÜ OLUMLU ETKİLİYOR

Son yıllarda birçok tesisin kasım ayında sezonu uzatma eğiliminde olduğuna dikkat çeken Cimrin, bunun arkasındaki en büyük nedenin iklim değişikliği olduğunu vurguladı. Cimrin, “Global iklim değişiklikleriyle birlikte yaz aylarımız çok sıcak geçiyor, ancak ılıman geçen aylarımızın sayısı da artmaya başladı. Bu durum, kış aylarında üçüncü yaş turizmini daha cazip hale getiriyor” diye konuştu.

JET2’NİN ERKEN OPERASYONLARI FARKINDALIĞI ARTIRIYOR

Cimrin, İngiliz tur operatörü Jet2’nin Mart ayında operasyonlarına başlamasının da Alanya’nın kış aylarındaki turizm potansiyelini gözler önüne serdiğini belirtti. Cimrin, “Geçen yıl Jet2, Mart ayında operasyonlarına başladı. Avrupa’nın birçok bölgesi soğuk kış şartlarıyla boğuşurken, Alanya bu dönemde ılıman ve hoş bir hava sunuyor. Bu farkındalığın giderek arttığını görüyoruz” ifadelerini kullandı.

EMEKLİLER VE UZUN SÜRELİ KALICILAR TERCİH EDİYOR

Cimrin, üçüncü yaş grubundaki turistlerin uzun süreli kalmayı tercih ettiklerini ve bu turistlerin kış aylarında Alanya’da en az 20 gün konaklamalarının ekonomiye ciddi katkı sağladığını dile getirdi. “Soğuk kış aylarını Almanya, İngiltere veya kuzey ülkelerinde geçirmek yerine, Alanya’da daha sıcak bir iklimde konaklamayı tercih ediyorlar. Bu gruptaki turistler genellikle emekliler, işe bağımlılığı olmayanlar ya da online çalışanlardan oluşuyor. Kış aylarında bu kesimleri ağırlamak Alanya’nın turizmi için önemli bir strateji haline geldi” dedi.

TURİZMİ 12 AYA YAYMA HEDEFİ

Alanya’nın turizmi sadece yaz sezonuna sıkışmadan, 12 aya yayma hedefi doğrultusunda çalıştığını belirten Cimrin, bu hedef doğrultusunda üçüncü yaş turizminin çok önemli bir ürün haline geldiğini ifade etti. Cimrin, “Bu kış da açık olan tesislerimizde, geçmiş yıllara göre daha fazla yaşlı turist ağırlamayı bekliyoruz. Turizmi 12 aya yayma hedefimizde, üçüncü yaş turizmi en önemli unsurlardan biri haline geldi” diye konuştu.   -Alkın BİRİCİK

Muhabir: Alkın BİRİCİK