Antalya'da devasa otel arazisi icradan satışa çıktı Antalya'da devasa otel arazisi icradan satışa çıktı

Son zamanlarda popüler olan ve restoranlar tarafından alınan servis ücreti, genellikle garson bahşişi olarak açıklanıyor. Fakat bu durum ile birlikte Ticaret Bakanlığı’nın faturada beklenmedik maliyetlerin yer almasına izin vermediği açıklandı. Tüketici Konfederasyonu Başkanı (TÜKONFED) Aydın Ağaoğlu ve Ekonomist Muhammet Bayram, Haber7’ye özel konuyla ilgili bir açıklama yaptı. Bayram açıklamasında, küver adı altında alınan servis ücretlerinin zorunlu olmadığını belirtti. Ağaoğlu, müşterinin sipariş ettiği ürünler dışında masaya getirilen su, çay, lavaş, ekmek, acılı ezme gibi ürünlerden ekstra ücret alınacaksa, bunun önceden müşteriye bildirilmesi gerektiğini vurguladı. Aksi takdirde, müşterinin bu ücretleri ödemek zorunda olmadığını söyledi.

ÜCRETİN İADESİ TALEP EDİLEBİLİR

Fiyat etiketi yönetmeliğine ilişkin açıklamalarda bulunan Ağaoğlu, menünün altında servis ücreti yazısının bulunmasının yasal olduğunu, ancak tüketici kanunu kapsamında geçerli sayılmadığını belirtti. Böyle bir durumla karşılaşan müşterilerin Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak ücretin iadesini talep etmelerini önerdi. Ağaoğlu, tüketicinin seçme hakkının istismar edilmemesi gerektiğini de belirtti. (Haber Merkezi)

Kaynak: Haber merkezi