Hazine ve Maliye Bakanlığı vergi denetimini elektronik sisteme taşımayı hedefliyor. Yeni sistem ile vergi müfettişleri ile mükellefler elektronik ortamda bir araya gelerek görüşme yapacak ve tutanak hazırlayacak. Denetim süreçlerinin tamamen elektronik ortama taşınmasını sağlayacak altyapı oluşturulacak.  Planlanan sistem ile bütün verilerin elektronik sisteme aktarılması hedeflense de mükellefler için bu durum sevindirici olmadı.  Hali hazırda bulunan E-Arşiv, E-Fatura gibi sistemlere bile mükelleflerin adapte olmakta güçlük yaşadığını belirterek her bilginin elektronik sisteme taşınmasının olumsuz etki yaratabileceğini aktaran Alanya Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası (ALSMO) Başkanı Tevfik Atar, “Meslektaşlarımız teknolojiye bu denli adapte değil” dedi.

“MALİYE BAKANLIĞI DENETİMDE KOLAYLIK İSTİYOR” 

Atar, getirilecek sistem ile mükelleflerin sıkı bir eğitimden geçirilmesi ile faaliyete geçilmesini belirterek, “Maliye Bakanlığı her şeyi elektronik sisteme dökmek ve tüm bilgilere ulaşmak istiyor. İncelemeler ve denetimler kolaylaşsın istiyor. Her anlamda teknolojiye odaklanıyor ama o yapıyı kullanacak olan meslektaşlarımız hazır değil. Günümüzde hali hazırda e-fatura sistemi var zaten. Bunu bile mükellefler kullanırken zorluk yaşıyorlar. Yeterli bilgilendirme ve eğitim verilmeden her şeyi teknolojiye büründürmek zararlı olabilir" ifadelerini kullandı.  -Alkın BİRİCİK

Muhabir: Alkın BİRİCİK