Çıktı'ya göre, özellikle yaz aylarında artan yolcu yoğunluğu, otobüs firmalarını personel sıkıntısıyla karşı karşıya bırakıyor. Uzun mesafeli seferlerde şoförler, yasal çalışma sürelerinin çok üzerinde görev yapıyor. Bu durum, hem şoförlerin sağlığını tehdit ediyor hem de trafik kazalarına davetiye çıkarıyor.

Yasal Düzenlemeler Yeterli Değil

Mevcut yasal düzenlemelere göre, uzun yol şoförleri günde en fazla 9 saat araç kullanabiliyor. Ancak uygulamada, birçok şoför bu süreyi aşmak zorunda kalıyor. Çıktı, bu durumun önüne geçmek için daha sıkı denetimlerin yapılması gerektiğini ve her otogarda bir ilk yardım merkezinin kurulmasının zorunlu hale getirilmesi gerektiğini ifade ediyor.

Önerilen Tedbirler

Şoför Sağlık Kontrolleri: Her sefer öncesi şoförlerin sağlık kontrollerinden geçirilmesi ve alkol testlerinin yapılması
Araç Bakım Kontrolleri: Otobüslerin belirli aralıklarla sıkı bir şekilde kontrol edilmesi
İlk Yardım Merkezleri: Her otogarda bir ilk yardım merkezinin kurulması
Mobbing ve Ekonomik Baskının Önlenmesi: Şoförlerin yasal haklarının korunması ve mobbing olaylarının önlenmesi
Yasal Düzenlemelerin Güçlendirilmesi: Mevcut yasal düzenlemelerin daha etkin hale getirilmesi ve denetimlerin sıklaştırılması  -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi