Türkiye'de artan enflasyon ve ekonomik sıkıntılar, vatandaşların nakit alım gücünü önemli ölçüde düşürdü. Bu durum, kredi kartı kullanımında büyük bir artışa yol açtı. Ancak, artan kredi kartı kullanımının yanı sıra, bankaların kullanıcılarından talep ettiği yıllık kart ücretleri ve diğer ek masraflar da dikkat çekici bir sorun haline geldi.
BANKALAR ÜCRETSİZ KART SAĞLAMAKLA YÜKÜMLÜ
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Yardımcısı Avukat İbrahim Güllü, bankaların kart ücreti talep etmesinin yasal bir dayanağı olmadığını belirtiyor. Güllü, bankaların tüketicilere ücretsiz kredi kartı sağlamak zorunda olduğunu ifade ediyor. Bankalar, kredi kartı ücreti talep edebilmek için tüketicilerle bu konuda anlaşma yaptıklarını kanıtlamalıdır. Aksi takdirde, tüketiciler, hakem heyetlerine başvurarak ödedikleri ücretlerin iadesini talep edebilirler.
ÜCRETLERİN GERİ ALINMASI İÇİN ADIMLAR
Kredi kartı ücreti geri almak isteyen tüketiciler, Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak bankalardan geri ödeme talep edebilirler. Mahkemelerin emsal kararlarına dayanarak, kart ücretiyle ilgili herhangi bir görüşme yapılmadığını kanıtlamak, bankaların ödenen ücretleri geri ödemesine neden olabilir. -Haber Merkezi