Gür, Türkiye'de turizm yatırımlarının tek bölgeye yoğunlaşmasının arz-talep dengesini bozduğunu ve bu durumun otel doluluklarını olumsuz etkilediğini dile getirdi. Ayrıca, pandemi döneminde birçok çalışanın sektörden ayrılması nedeniyle personel bulmakta da zorlandıklarını ifade etti.

Hizmet İhracat Hedefi

Gür, Türkiye'nin hizmet ihracatında 23. sırada olduğunu ve bu alanda 2024 yılı için 120 milyar dolarlık bir hedef koyduklarını söyledi. Hizmet ihracatının önemini vurgulayan Gür, bu alanda turizmin lokomotif sektör olduğunu ve sektörün gelişmesi için turizmde yatırım yapılması gerektiğini belirtti.

Uzakdoğu ve Asya'dan Gelen Turist Sayısını Artırmak

Gür, Uzakdoğu ve Asya'dan gelen turist sayısının az olduğunu ve bu alana yönelik çalışmalar yapılması gerektiğini söyledi. Amerikalı turist sayısının da 2 milyon turiste çıkarılması için çalışmalar yapıldığını ifade etti.

Alanya'ya 4'üncü kez geldi! Hepsi İngiliz Alanya'ya 4'üncü kez geldi! Hepsi İngiliz

Otel Doluluklarında Geçici Düşüş

Gür, şu anda otel doluluklarında bir sıkıntı olduğunu ancak bunun geçici olduğunu düşündüklerini söyledi. 2025 yılında doluluk oranlarının tekrar artmasını beklediklerini ifade etti.

Yunan Adaları ile Rekabet

Gür, Türk turistlerin Yunan Adaları'nı tercih etmesinin fiyat avantajından kaynaklandığını ancak bu durumun da geçici olduğunu düşündüğünü söyledi. Türk turizminin sunduğu çeşitliliğin ve imkanların turistler için daha çekici olduğunu belirtti.

NG Hotels'in Yatırım Planları

NG Hotels olarak geleceğe dönük yatırımlarına devam ettiklerini belirten Gür, 2 yeni yatırım planlarının olduğunu ve bunlardan birinin Antalya'da, diğerinin ise Bodrum'da olduğunu söyledi. Ayrıca, yurtdışında da yatırım yapmak istediklerini ve Suudi Arabistan ve Dubai'nin radarlarında olduğunu ifade etti.  -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi