Alanya’da dün otomobil ile kamyonetin çarpışması sonucu meydana gelen kazada ağır yaralanan şoför dün gece saatlerinde yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. 5 kişinin yaralandığı kazada 1 kişinin hayati tehlikesi ise devam ediyor. Alanya ve Antalya arasında trafik sorunlarını ve kazaları çözmek için yetkililerin acil önlem alması gerektiği vatandaşlar tarafından günbegün belirtilirken, denetimsiz kavşakların ve trafik lambalarının fazlalığı, D-400 karayolunu hem sürücüler hem de yayalar için tehlikeli hale getiriyor. Vatandaşlar, yıllardır tartışılan otoyol projesinin bir an önce hayata geçirilmesini ve trafikte güvenliğin sağlanmasını bekliyor. Konuyla ilgili Alanya Posta Medya’ya açıklamalarda bulunan Alanya Şoförler Odası Başkanı Ali Akkaya, Alanya-Antalya karayolunun mevcut durumunu ve çözüm önerilerini değerlendirdi. Akkaya, “Özellikle dün büyük bir kaza yaşandı İncekum'daki kavşakta. O kavşak çok gereksiz bir kavşak. O kavşağın etrafı yerleşim alanı değil, ormanlık bir alan. Sadece bir plajımız var. 150 metre önünde bir kavşağımız daha var. 150 metre ötesinde de tekrar bir kavşağımız var. 3 tane kavşak var ve ortadaki bu gereksiz olan sadece alttaki plaja hizmet eden bir kavşak. Bu kavşakta büyük bir kaza meydana geldi” dedi.

Üreticinin derdi çok... Antalya'da ürünleri taze tutamıyorlar! Üreticinin derdi çok... Antalya'da ürünleri taze tutamıyorlar!

ÇEVREYOLUMUZUN SADECE ADI ÇEVREYOLU

Akkaya, Alanya-Antalya karayolunun artık bir transit yol olmadığını, onlarca trafik lambası ve kavşağın bu yolun işlevselliğini bozduğunu belirterek, “Projesinin veya daha kuzeydeki transit bir yolun planlanıp hayata geçirilmesi lazım. Otobanla da ilgili eksikliğimiz var. Otoban Emişbelen'de bitiyor. Aslında bugün bizim şehir içinden geçen çevreyolumuzun sadece adı çevreyolu, yolu tam bir keşmekeş durumunda” ifadelerini kullandı.

GÜVENLİK KAMERLARI KAZANIN BOYUTUNU GÖZLER ÖNÜNE SERDİ

Kavşaktan çıkan kamyonete arkadan ok gibi saplanan otomobilin direğe çarptığı anlar, çevredeki güvenlik kameralarına saniye saniye yansıdı. Bu durum, yokuş aşağı inerken inşa edilen kavşağın gerekli olup olmadığını yeniden gündeme getirdi. Yıllardır Alanya-Antalya arasındaki trafik ışığı ve kavşak sayısının fazlalığı tartışma konusu. Siyasiler ve bürokratlar bu konuda şikayetçi olsa da, çözüm olarak önerilen otoyol projesinde ilerleme olmaması, vatandaşların tepkisine yol açıyor.

AKKAYA’DAN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Akkaya, şehir içi trafik sorunlarını çözmek için köprülü kavşaklar ve belirli caddelerin yayalaştırılması gerektiğini vurgulayarak, “Bu iş, bu şehirde de gerçekten saçma trafik. Şehirler arası bir yolda, her önüne gelen her noktada, her 50 metreye, 100 metreye, 200 metreye bir kavşak olmaz. Bu zaten trafik güvenliğini tehlikeye düşür. Ama bizim Alanya-Antalya arası trafiğimiz transit bir yol değil. Tamamen bir şehir içi yolu gibi” diye konuştu.  -Alkın BİRİCİK
 

Kaynak: Alkın BİRİCİK