Yaşanan enflasyon krizine rağmen tatil isteklerinden vazgeçmeyen misafirler Dünya turizminin gözde kenti Alanya’yı tercih etmeye devam ediyor. Enflasyonun yoğun etkisinde olmamıza rağmen doluluk oranlarının yüzleri güldürdüğünü ve turizm sektörünün hala birçok turizm çalışanına sorunsuzca istihdam sağlamaya devam ettiğini söyleyen ALTİD Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, “Ekonomik belirsizlikler, iç turizme yönlendirse de Alanya ilk tercih sıralamasında” dedi.

Üç kez iptal edildi: Antalya'yı yok edecek! Üç kez iptal edildi: Antalya'yı yok edecek!

ENFLASYON İÇ TURİZME SÜRÜKLÜYOR

 “2024 yılında turizm sektörü, pandeminin etkilerinden toparlanmanın ardından yeniden büyüme trendine girdi” şeklinde konuşan Dahaoğlu, “Çevreye duyarlı ve yerel topluluklarla etkileşimi artıran sürdürülebilir turizm giderek daha popüler hale geliyor. Turistler, karbon ayak izini azaltmaya odaklanan seyahat seçeneklerine ve doğaya saygılı tatil yerlerine yöneliyor.Birçok ülkede iç turizmin artmasıyla birlikte, yerel destinasyonlara olan ilgi de artıyor. Özellikle ulaşım maliyetlerinin yükselmesi ve ekonomik belirsizlikler, yerli turistleri kendi ülkelerindeki tatil yerlerine yönlendiriyor. Ama Alanya hala en çok tercih edilen bölgeler arasında yer alıyor” dedi.

ALANYA HALA POPÜLER, AVRUPA VE ORTA DOĞU AKIN EDİYOR

“2024 yılında Alanya, Türkiye’nin en popüler turistik destinasyonlarından biri olarak ön plana çıkmaya devam ediyor” ifadelerini kullanan Dahaoğlu, “ Alanya, özellikle Avrupa, Rusya ve Orta Doğu’dan gelen turistlerin ilgisini çekmeye devam ediyor.  Çeşitli konaklama seçenekleriyle her bütçeye hitap ediyor olmamız bizler için büyük bir artı. Özellikle yaz aylarında Alanya’daki otellerin doluluk oranları oldukça yüksek.  Turizm, bölgede birçok kişiye istihdam sağlarken, yerel esnafa geçmişte yapılan hatalar nedeni ile çok bir getiri sağlamasa da işletmeler için gelir kapısı oluşturmaya devam ediyor.Bu durum Alanya’nın ekonomik canlılığını sürdürmesine yardımcı oluyor” dedi.  -Fatma Bedia UYAR

Muhabir: Fatma Bedia UYAR