Hasar maliyet endeksi, değişen ekonomik koşulları ve hasar prim dengesindeki sürdürülebilirliği göz önünde bulundurarak oluşturuldu. Bu endeks, her ay asgari ücret, yedek parça, bakım-onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimlerini dikkate alarak hesaplanacak. Endeksin bileşenleri ve ağırlıkları, Asgari ücret artış oranı (%45), Yedek parça ve aksesuar fiyat artış oranı (%30), Motorlu araç fiyat artış oranı (%15), Kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarım fiyat artış oranı (%10), Mayıs ayında azami %3 artış, bu endekse göre hesaplandı. Bu sayede sigorta şirketleri, zorunlu trafik sigortası poliçe fiyatlarında mayıs ayında azami %3 artış yapabilecek.

Hasar maliyet endeksinin önemi

Hasar maliyet endeksi, sigortalının menfaatlerinin korunmasını ve hasar prim dengesinde sürdürülebilirliği sağlamayı amaçlıyor. Bu endeks sayesinde, ödenecek prim miktarında sadece araç modeli, yaşı ve ikamet edilen bölge değil, endeksi oluşturan fiyatların değişimleri de etkili olacak. Hasar maliyet endeksi, daha adil ve şeffaf bir prim sistemi oluşturulmasına katkıda bulunacak.

Sektörden gelen tepkiler

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı Özgür Yılmaz, hasar maliyet endeksinde en önemli kalemin asgari ücret artışı olduğunu ve bu zammın olmamasının prim artışlarını sınırlayacağını düşünüyor. Yılmaz, trafik sigortalarında serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini savunuyor. Yarı serbest tarife veya üst sınırın devlet tarafından belirlendiği bir tarife gibi alternatif modeller de değerlendiriliyor. Hasar maliyet endeksi uygulaması, serbest tarifeye hazırlık olarak da görülüyor. -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi