Turizm

Antalya'da kriz sona erdi: Alanya'da işler ne zaman yoluna girecek?

Antalya Havalimanı’nda yaşanan rötar krizinin bugün itibariyle sona ermesinin ardından açıklamalarda bulunan Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Basın Sözcüsü Alper Gencelli turizmdeki aksamaların hızlı bir şekilde rayına oturacağını belirtti.

Abone Ol

Antalya Havalimanı’nda haftalardır hava trafik kontrolörlerinin başlattığı pasif eylemden kaynaklanan rötar krizi bugün sonuca bağlandı. Krizin yaşandığı sürece boyunca en çok etkilenen bölgelerden birisi ise Alanya oldu. Havalimanında yaşanan krizden dolayı transfer sürecinde yaşanan aksaklıklar hem turistleri hem de turizmcilerin canını sıktı. Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Basın Sözcüsü Alper Gencelli krizin daha da ilerlemeden çözülmüş olmasının sevindirici olduğunu söyledi. 

KRİZ ALANYA’DA ZİNCİRLEME İLERLEDİ 
Alper Gencelli krize daha erken müdahale edilseydi turizmin daha az zarar göreceğini ifade etti. Gencelli, "Bu tarz çalışan eylemleri tüm dünyada yaşanan ve yaşanabilecek olaylar. Çalışanların özlük hakları için yaptığı bir eylemdi ancak çok daha önce müdahale edilerek çözülebilirdi. Ulaştırma Bakanımız bu duruma daha öncesinde çare olarak sürecin uzamamasını sağlayabilirdi. Şimdi Cumhurbaşkanının olaya müdahalesiyle aksamaların kesildiği söyleniyor ama halihazırda hava trafiğine bağlı rötarlardan kaynaklanan, planlaması kaymış çok uçuş var. Bunların da eski düzenine kısa sürede döneceğini düşünüyoruz. Fakat Antalya geneline baktığımızda Alanya bu durumdan oldukça kötü etkilendi ve etkileri sürüyor ne yazık ki. Çünkü Antalya Havalimanına mesafe olarak en uzak destinasyon Alanya ve yaklaşık 2 saatlik bir mesafedeyiz. Bu sebeple misafirlerimizi uçuştan en az 5 saat önce almalıyız ve transfer planları da bu planlanan saatlere göre yapılıyor. Bu da otellerdeki giriş-çıkış saatleri, transfer saatleri gibi yapılan turizm planlama zincirini etkiliyor. Uçağın geç inmesi ya da rötar yapması demek transferi beklettiği için tüm program zincirinde bir kaymanın yaşanması anlamına geliyor. Havalimanı personelinin özlük haklarını aramak için yaptığı bu eylemler maalesef sadece uçuşları değil, tüm turizm paydaşlarını etkiledi. Sürecin başında ivedilikle müdahale edilmesi çok daha iyi olabilirdi ancak şu anda önemli olan çözülmüş olması ve daha fazla aksaklıkların ilerlemeyecek olmasıdır. Tabii ki çalışanların özlük haklarının iyileştirilmesi çok önemli ama genel turizmi etkileyen böyle önemli bir durumun bir daha bu noktalara gelmeden yetkililerin gerekli planlamayı en hızlı şekilde yaparak adım atması gerektiğini düşünüyorum” dedi.  -Fatma Bedia UYAR