Artan fiyatlar restoranları da vurdu, müşterilerini kaybetmek istemeyen işletmeciler "eko" yani ekonomik ürünlere yöneldi. Peki bu ne demek? Porsiyonlar küçülüyor, fiyatlar düşüyor! Daha önce 2 şiş patlıcan kebabıyla sunulan porsiyonlar artık tek şişle geliyor. Bu sayede fiyatlar yarı yarıya düşüyor. Paket serviste ise farklı bir yöntem var: Yarım porsiyon yerine "eko" porsiyonlar menülere giriyor. ATO Kafe, Restoran ve Lokanta Komite Başkanı Abdurrahman Işıksever, beyti, ali nazik, Adana kebap, döner gibi ürünlerde gramajın düşürülerek fiyatların azaltıldığını söylüyor. "Eko beyti", "eko iskender" gibi isimlerle pazarlanan bu ürünler, müşterilere daha uygun fiyatlı seçenekler sunuyor.
Et Fiyatları Kontrol Altına Alınmalı
Işıksever, artan et fiyatlarının da menüleri etkilediğini ve Ramazan'da da bu durumun devam edeceğini belirtiyor. Et fiyatlarının kontrol altına alınması gerektiğini vurgulayan Işıksever, "Bizim ana temel ürünümüz et. Et artınca haliyle fiyat da artıyor." diyor. NTV'ye konuşan bir restoran işletmecisi ise "Ekonomik ürün dediğimiz zaman küçük fiyat küçük şiş küçük doyum. Keşke olmasa herkes doyabilse" ifadelerini kullanıyor. -Haber Merkezi