We-Flytour, kredi kartı sağlayıcısındaki değişiklik ve hızlı bir adaptasyon sağlanamaması sonucu iflasını duyurdu. Bu değişiklik, şirketin müşteri ödemelerini işleyen sistemini kuramamasına, likidite sorunlarına ve nihayetinde önemli satış ortaklarının işbirliklerini sonlandırmasına yol açtı.
Alanya’daki bazı oteller, bu gelişme nedeniyle müşteri kayıpları yaşarken, bölgedeki turizm sektörüne zarar veren iflasın kış ayında açıklanması, zararın boyutunu biraz da olsa hafifletmiş oldu.
Ancak, yaz aylarında meydana gelmesi halinde çok daha büyük bir mağduriyet söz konusu olabilirdi. Şirketin iflası hakkında değerlendirmede bulunan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu gelecekte daha fazla bu durumlardan etkilenmemek için kriz yönetiminin iyileşmesi gerektiğini belirtti.
İFLAS ALANYA’YI DA ETKİLEDİ
Dahaoğlu açıklamasında,” Son günlerde We-Flytour'un iflasıyla ilgili yaşanan gelişmeleri maalesef üzüntü ile takip ediyoruz. Öncelikle belirtmek isterim ki, yaşanan bu iflas kararı her iflas gibi sektörümüzü ve azda olsa bazı misafirlerimizi etkilemiştir. We-Flytour'un iflasının temel nedeni, kredi kartı sağlayıcısındaki değişiklik ve bu değişikliğe hızlı bir adaptasyon sağlanamaması olduğunu duyduk.
İŞTE ETKİLENEN TURİST SAYISI
Müşteri ödemelerini işleyen önceki sağlayıcının piyasadan çekilmesi, We-Flytour'un yeni sağlayıcı ile sistemini kuramamasına ve likidite darboğazları yaşamasına sebep olmuştur. Bu durum, önemli satış ortaklarının işbirliklerini sonlandırmasına yol açmıştır. Etkileri Şirketin iflası, özellikle Türkiye ve Mısır'da yaklaşık 1.500 turisti etkilemiştir. Alanya'da faaliyet gösteren bazı otellerimiz de bu durumdan olumsuz etkilenmiştir” dedi.
KIŞ AYINDA OLMASI AZ DA OLSA RAHATLATTI
Krizlerden daha az etkilenmek için önerilerde bulunan Dahaoğlu,” We-Flytour iflasını yaz ayların da değil de kış ayında ilan etmesi ile zararın az etkide olması bir anlamda da teselli olmuştur. DRSF'nin Rolü Alman Seyahat Güvenlik Fonu (DRSF), iflasın ardından devreye girerek, seyahatte bulunan turistlerin geri dönüş biletleri ve diğer giderlerinin karşılanacağını duyurmuştur.
DRSF'nin bu desteği, turistlerin mağduriyetini en aza indirme konusunda önemli bir rol oynamaktadır. We-Flytour'un iflası, sektördeki tüm paydaşlar için önemli dersler içermektedir. Gelecekte benzer durumların yaşanmaması için daha güçlü finansal yapılar ve kriz yönetimi stratejileri geliştirilmesi gerekmektedir” diye konuştu. -Fatma Bedia UYAR