Bu yılın ilk sekiz ayında 40 milyonu aşan turist sayısıyla rekor kıran Türkiye'de, oteller beklenen kârı elde edemedi. Özellikle Ağustos sonundan itibaren artan turist sayısı ve doluluk oranları sektörü sevindirse de, yüksek maliyetler ve düşük kâr marjları sektör temsilcilerini düşündürüyor. Sektör temsilcileri, kurların maliyetler kadar artmamasının kârlılığı olumsuz etkilediğini belirtiyor. Bölgeye göre farklılık göstermekle birlikte, bazı otellerde kârların yüzde 50'ye varan oranlarda düştüğü ifade ediliyor.
ALMANLAR EKİMDE GELECEK
FTI'ın iflası nedeniyle yaz aylarında Alman turist sayısında azalma yaşansa da, Eylül ve Ekim aylarında bu durumun düzeleceği öngörülüyor. Ekim ayında iklim koşullarının uygun olması ve Almanya'da güz tatilinin başlamasıyla birlikte, Antalya'ya 1 milyonun üzerinde Alman turist gelmesi bekleniyor. Bu yıl turizm sezonu Kasım ayına kadar uzaması bekleniyor. Antalya'ya gelen turist sayısının 17 milyona ulaşabileceği öngörülüyor. Ancak, yüksek doluluk oranlarına rağmen kâr marjlarındaki düşüş, sektör temsilcilerini endişelendiriyor.
SORUN DEVAM EDİYOR
Turist sayısının geçen yıla göre yüzde 10-15 daha fazla olduğunu belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “Kur politikası ve maliyetlerle ilgili sorunumuz devam ediyor. Kurların maliyetlerimiz kadar artmaması kârlılığı minimalize ediyor. Bölgesel olarak değişse de otelde karlar yüzde 50’ye varan oranda düştü” dedi.   -Haber Merkezi

Haddinden fazla pahalandı: Böyle giderse Antalya ve Alanya'nın işi zorlaşacak Haddinden fazla pahalandı: Böyle giderse Antalya ve Alanya'nın işi zorlaşacak


 

Kaynak: Haber Merkezi