Türkiye’de 2024 turizm sezonu, otel işletmecileri için maliyet baskılarıyla başladı. Nisan ayında yıllık enflasyon oranının yüzde 69,8 olarak gerçekleştiği Türkiye'de, turizm sektörü özellikle sert bir şekilde etkileniyor. Yurt içi paket tur fiyatlarının yüzde 105, yurt dışı paket tur fiyatlarının ise yüzde 73 artış gösterdiği bu dönemde, hafta sonu paketleri de yüzde 70 zamlandı. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise otel maliyetlerinde yaşanan artışların, Nisan ayında açıklanan enflasyon ve turizm paket fiyatlarındaki yükselişlerin de üzerinde olduğunu belirterek konuyla ilgili Alanya Posta Medya’ya değerlendirmelerde bulundu. Sili, bu maliyet artışlarını fiyatlarına yansıtmak zorunda kaldıklarını ifade ederek, buna rağmen Türkiye'nin hizmet kalitesi ve fiyat avantajı açısından hala rekabetçi olduğunu ve Alanya'nın da bu durumdan olumsuz etkilenmeyeceğini öngördüğünü söyledi.

“MAALİYET ARTIŞI DURURSA FİYATLAR STABİL HALE GETİRİLİR”

Sili, "Fiyat-hizmet kalitesi anlamında ve rakiplerimizin benzer ürün fiyatlarına baktığımızda tercih edilmeye devam ediyoruz. Umut ediyorum ki, maliyetlerimizdeki artışlar duracak ve biz de fiyatlarımızı stabil hale getirebileceğiz" dedi. Sili, bu durumun Türkiye turizm sektörünün geleceği için önemli olduğunu vurgulayarak, sektörün ihracat yapma kapasitesinin korunması gerektiğini belirterek sözlerini noktaladı. -Alkın BİRİCİK

Kaynak: Alkın BİRİCİK