Alanya’da turizm sektöründe yaşanan personel sıkıntısı önlenemez bir boyuta ulaştı. Kalifiye eleman bulmakta zorlanan tesisler personel bulmak için çözümler üretmeye devam ediyor. Son çare olarak da yabancı personel çalıştırmaya başladı. Ancak bazı iddialara göre Alanya’da çalışan yabancı personelin turizm sektörünü bilmediği için verilen hizmetin kalitesini düşürdüğü iddiası ortaya atıldı. Konuyla ilgili konuşan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu Alanya’da çalışan yabancı personele gereken eğitimin verildiğini söyledi.

TURİZMDE YARA KAPANMIYOR

Sezonun uzaması Alanya'nın işine gelmedi! Otelleri kapatmak istiyorlar Sezonun uzaması Alanya'nın işine gelmedi! Otelleri kapatmak istiyorlar

Dahaoğlu açıklamasında yabancı personelin adaptasyonu için gereken her şeyin yapıldığını belirterek,” Hizmete dayanan ürünler, özellikleri gereği; depolanamaz, üretildiği yerde tüketilir ve üretimi ile tüketimi eş güdümlüdür. Bu nedenle hizmetin kaliteli şekilde sunulması önemlidir. Yapılan tüm araştırmalarda kaliteli turizmin eğitim düzeyinin hizmet kalitesini doğrudan etkilediğini göstermektedir. Özellikle Pandemi sürecinde çalışanlarını farklı sektörlere kaptıran başta turizm olmak üzere birçok sektör ağır yaralar almıştır. Değil nitelikli, niteliği olmayan elemanı bulma konusunda bile büyük sıkıntılar yaşamaya başladı ve bu sıkıntı her geçen gün aratarak devam etmektedir. Oteller yabancı personel çalıştırmadan bu konu maalesef çözülecek gibi gözükmüyor. Daha önceki yıllarda Avrupa birliği ülkelere giriş kolaylığı sağlanana kadar Ukrayna’dan eleman ihtiyacı karşılayan sektör; günümüzde ise Kırgızistan, Özbekistan, Kazakistan, Uzak Doğu ve Afrika ülkelerinden eleman temin etmektedir. Buradan gelen yabancı personel güçlü bir eğitim ile hızlı adaptasyon sağlanarak sektöre uygun hale getirilmektedir. Turizm sektörü her gecen yıl sadece Türkiye’de değil tüm dünyada zor eleman buluyor. Avrupa’daki oteller, havalimanları, restoranlar bu ülkelerden personel temin etmeye çalışıyorlar’’ Gönül ister ki; özellikle kıyı bölgelerimizde Turizm 12 aya yayılsın, bu sektörde çalışanlarımız başka iş arayışına girmesin ve buna paralel olarak daha kaliteli bir hizmet sunalım” dedi. -Fatma Bedia UYAR

Kaynak: Fatma Bedia UYAR