Alanya'da şubesi var! Ürünlerine domuz eti karıştıran firma Köfteci Yusufmuş Alanya'da şubesi var! Ürünlerine domuz eti karıştıran firma Köfteci Yusufmuş

Turizm sezonunun sonuna gelinmesiyle birlikte tesisler yavaş yavaş kapanmaları organize etmeye başladı. Yüksek kur ve maliyetler karşısında tesislerin fiyat yükseltmesinin kaçınılmaz bir son olduğunu belirten turizmciler kalıcı çözüm arayışında. 2024 yılı turizm sezonunda doluluk oranlarının tesisleri sevindirdiğini ancak maliyetler nedeniyle kar marjının düştüğünü aynı zamanda her artışta Avrupalı ve Rus turistin ürktüğünü belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, “Otel fiyatlarına gelecek yıl %15-20 oranında zamlar yapılsa dahi bu artışlar sorun olmaya devam edecek” dedi.

AĞUSTOS DOLULUKLARI YÜZDE 100’E ULAŞTI

Dahaoğlu ekibimize yaptığı açıklamasında, “2024 turizm sezonu Türkiye'de oteller açısından genel olarak başarılı geçti. Oteller, yaz aylarında oldukça yüksek doluluk oranlarına ulaştı; özellikle Temmuz ve Ağustos aylarında doluluk oranları %95-100 civarındaydı. Ekim ayında da devam eden talep ile dolu dolu bir sezon yaşandı.  İç pazarda her sene olduğu gibi talep güçlü kalmaya devam ederken, otellerin maliyetlerini yüksek sezonda dengeleyip sonbahar döneminde fiyatları indirdiğini biliyoruz. Bu indirim ile Ekim ayında tatil yapmayı tercih edenler; daha uygun fiyatlar ve kaliteli hizmet imkanı alıyorlar” dedi.

“HER SENE PAHALANMAK TURİSTE CAZİP GELMİYOR”

Bununla birlikte, 2024’te otel fiyatlarında yaşanan artışların; oluşan yüksek maliyetler ve sabit kur dengesinden dolayı eridiği gözlemlenmektedir. Her ne kadar gelecek yıl otel fiyatlarına %15-20 oranında zamlar yapılsa dahi 2025 yılında da bu önemli bir sorun olmaya devam edecektir.Avrupa ve Rusya’dan gelen turistler için her sene pahalanan bir Türkiye ne kadar cazip olmaya devam edebilir ki? Pahalı tatil anlayışı, yüksek gelirli turistleri çekmekte başarılı olsa da, geniş bir turist kitlesini çekebilme kapasitesi sınırlıdır ve bu durum genel turizm gelirlerini de etkileyebilir. Turizmde sürdürülebilir bir başarı için farklı bütçelere hitap eden seçeneklerin sunulması her zaman önemlidir” dedi.   -Fatma Bedia UYAR
 

Muhabir: Fatma Bedia UYAR