2019 turizm sezonu için turizmciden esnafa, sivil toplum kuruluşlarından yerel yönetime herkes, Alanya’da sezonun iyi geçmesi için elini taşın altına koyuyor. Görünen o ki, her hangi bir toplumsal veya siyasi kriz çıkmazsa 2019 rekorların yılı olacak. Antalya’da 2019’un ilk iki ayında 2018’in aynı ayına göre yüzde 52’lik bir artış yaşandı. Rekorların ayak sesleri ölü sezon denilen kış aylarında bile gelmeye başladı.
Amma ve lakin, biz bu güzel rekor haberleriyle, ‘sezon iyi geçecek’ diye sevinirken, Bursa Uludağ’da bir tur otobüsünün yaptığı kaza hepimizi derinden etkiledi. Bir de bu otobüsün kaçak olduğu söylence Alanyalı turizmcilerden kaçak turlara tepki yağmaya başladı. Umuyoruz ki en büyük gelir kaynağı turizm olan Alanya’da, bu sezon böyle bir olay yaşanmaz.
Otobüsün kaçak olduğu haberleri bir yana, yayılma hızı daha da büyüktü. Eskiden ‘Kötü haber tez duyulur’ derlermiş. Günümüzde iyisi kötüsü kalmadı bu işin, her haber çok çabuk duyuluyor. Hele işin içine Alanya turizmi girince bu daha hızlı oluyor. Hal böyle iken, yerli-yabancı fark etmeksizin turistin de aklına salıyoruz ‘tur’ korkusunu.
Tam da bu nedenle, 2019 sezonunun daha başlarındayken Uludağ’da yaşanan acı olaydan ders alınmalı. Denetlemenin yazı, kışı, sezonu olmamalı. Bu işle ilgilenen kurumlar otobüsü alan yollara düşmeden, kazalar olup, canlar yanmadan önlem almaya başlamalı. Sadece onlar da değil. Bu noktada Alanya’da yaşayan herkese büyük görev düşüyor. Eğer birimiz ‘Aman ya benim işim mi?’ der kafa çevirirsek, sezon ortasında yitip gidenlerin ardından sosyal medyadan ah vah etmenin kimseye faydası olmaz.
Demem o ki, Alanya’nın gelir pastasında en büyük paya sahip olan, dolaylı veya doğrudan herkesin ekmek yediği turizmde geçen yıl yükselme dönemine girdik. 2019’da bu devrin devam etmesi, turizm cenneti Alanya’nın imajını baltalayacak hiç bir olayın yaşanmaması için de el birliğiyle çalışmalıyız.