Avokadonun popülerliğinin her geçen gün artmasına rağmen birçok bölgede hala yeterince bilinmediğini ifade eden Alanya Avokado Üreticileri Birliği Başkanı Hilmi Sevilgen, ayrıca avokadonun yurtdışında da önemli bir ihracat potansiyeli taşıdığına dikkat çekti. Avokado üretimi her ne kadar artsa da yurtiçi piyasasındaki yoğun talebe yetişmekte zorluk çekildiğine ve bunun devam edeceğine de vurgu yaptı.
‘AVOKADO İHRACATI ÇOK FAZLA’
Alanya Avokado Üreticileri Birliği Başkanı Hilmi Sevilgen açıklamasında, “Avokado üretimimiz her yıl artıyor ve artmaya da devam edecek. Şuanda avokadonun çıkış noktası Alanya olduğu için Mersin’den de avokado getirip buradan çıkışını yapıyoruz. Fakat biz arz-talep dengesini tam olarak hiçbir zaman kuramayabiliriz. Çünkü çok fazla ihracat var ve avokado ihracatı çok kolay bir ürün. Dünya piyasasında Kuzey Yarım Kürede yer aldığımız için çok avantajlıyız. Çünkü Güney Amerika Meksika, Şili, Peru gibi bölgelerde avokado yokken bizim bölgemizde yetişiyor. O bölgelerde üçüncü ayda başlıyor dokuzuncu ayda bitiyor. Bizde ise dokuzuncu ayda başlıyor, üçüncü ayda bitiyor. Bu da ihracatı kolaylaştırıyor” dedi.
‘YÜZDE 50’LİK KISIM DAHA AVOKADOYLA TANIŞMADI’
Sevilgen açıklamasının devamında, “Biz konumumuz itibariyle gerek Avrupa’ya yakın olmamız gerek Rusya, Kafkasya Ülkeleri, Azerbaycan, Gürcistan, gerek Ortadoğu’yla olsun konum itibariyle çok kısa zamanda ihracat yapar pozisyona geldik. Üretimi çok kısıtlı bir alanda yaptığımızdan dolayı sadece Akdeniz kıyı bandında olduğu için üretimimiz her zaman artacak ve hiçbir zaman yetmeyecek. İhracat yapılıyor ve şu sıralar avokado fiyatı 20-25 TL arasında değişiyor. İç piyasada avokado meyvesini bilerek tüketen kesim yüzde 15-20, yüzde 50’lik bir kısma ise avokado meyvesi daha ulaşmadı. Hiçbir zaman iç piyasaya da yetmeyecek, avokadonun yüzde 50’lik kısmını tüketiyorsak yüzde 50 kısmını da ihracat yapıyoruz” ifadelerini kullandı. -Fatma Bedia UYAR