Amacı ülke tarımının gelişimini sağlayarak, Türk çiftçisinin her türlü ihtiyacını karşılayarak tarım üretimine katkı sunup ürettiği malları en iyi şekilde pazarlamak olan Tarım Kredi Kooperatifleri öncelikle enerjisini ve gücünü özellikle tarım üretimi yapan cifçilere vermelidir.
Asıl amacı tarım ve çiftçi olan bu kurum politika gereği gücünü marketçiliğe veya perakendeciliğe harcayarak asıl amacı dışına çıkarak güç kaybetmemesi gerekir. Eğer ciddi etütler yapmadan plansızca ve tepkisel amaçla bu marketler açılırsa daha önceleri tanzim satışlarda yaşanmış sorunlar burada da tekrardan gün yüzüne çıkaracaktır. İnceleyip, irdeleyip, yaşanan deneyimlerden ders çıkararak iyi planlamalar yapmak gerekir.
Sonuçta bu gün gördüğümüz oluşum ve sistem gücünü liyakat yerine siyasetten alarak ilerlemekte. Siyasetten güç alan her sistem mutlaka kısa ömürlü olacaktır.
Rekabet iyidir ama, hayat pahalılığına engel olup piyasada denge sağlamak amacıyla açılan ve açılması planlanan Kooperatif Marketler üretmeden, üretenin önünü açmadan ancak ve ancak yerel mahalle marketleri ve bakkalların önünü kesmekten başka bir işe yaramayacaktır.
Bunun yerine hali hazırda kurulu düzen olan yerel marketlere, mahalle bakkallarına biraz çeki düzen vererek, şubeler haline getirerek, sistemli bir tedarik zinciri oluşturarak Tarım Kredi Kooperatiflerinin üretim ve perakendecilik gücünü aktararak hem halka daha ucuz ürün sunulur, hem de yerel esnafların rekabet gücü arttırılarak daha iyi katkı sağlanarak sahip çıkılmış olunur. Buna mutlaka her kesim destek verecektir.
Kısaca özetlersek üç beş Kooperatif Market açmak yerine; Günümüzde her köşe başında açılan ve neredeyse tekelleşen Alanya’mızda bile yüzlercesi bulunan zincir marketlere karşı en iyi savaş yerel ve güçsüz esnafı desteklemekten geçmektedir.
Sağlıcakla kalın….