Teknoloji

Türkiye en çok bu uygulamaları kullanıyor

We Are Social ve Meltwater tarafından ocak ayında yayımlanan rapora göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının en çok tercih ettiği platformlar arasında sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları öne çıkıyor. WhatsApp, YouTube ve Instagram, en yoğun kullanılan uygulamalar arasında yer alıyor.

Abone Ol

2023 yılı itibarıyla Türkiye’de 16-74 yaş arası internet kullanım oranı yüzde 87,1 iken, 2024’te bu oran yüzde 88,8'e yükseldi.

2024 verilerine göre, erkeklerin internet kullanım oranı yüzde 92,2, kadınlardaysa bu oran yüzde 85,4 olarak kaydedildi.

Rapora göre, Türkiye'de en popüler mobil uygulamalar arasında WhatsApp birinci sırada bulunuyor. Kullanıcıların yüzde 86,2’si bu mesajlaşma uygulamasını tercih ederken, YouTube (yüzde 71,3) ve Instagram (yüzde 65,4) sırasıyla onu takip ediyor. Facebook, X, TikTok ve Telegram da sosyal medya ve mesajlaşma platformları arasında yükselen popüler uygulamalar olarak dikkat çekiyor.

Uygulamaların cinsiyet bazında kullanım oranlarına bakıldığında, erkeklerin yüzde 89,5’i WhatsApp, yüzde 74,7’si YouTube ve yüzde 67’si Instagram kullanırken, kadınların yüzde 82,9’u WhatsApp, yüzde 68,0’ı YouTube ve yüzde 63,9’u Instagram’ı tercih ediyor.