Turizmde İlişkiler Yumağı
Artık hepimiz panik atak hastalığına bir aday niteliğindeyiz ama her şeye rağmen umudumuz var mı? Her zaman var ve bu umutla da yapacak çok işimiz var. En önemli işimiz de ülkemize, yöremize ve otelimize gelen misafirlerimizi tam memnuniyetle tatillerini geçirmelerini sağlamak ve güzel bir şekilde uğurlamaktır. Hizmet sektörünün tam bir ekip işi olduğunu kabullenip, takım mantığıyla çalışarak misafirlerimizi mutlu etmek, taleplerini/ isteklerini yerine getirmek ve varsa sorunlarını en kısa sürede sıcağı sıcağına çözmek, bu işin kilit maddeleridir.
İnsanları sevmek, tanımaya ve anlamaya çalışmak, onları dinlemek, sürekli iletişim halinde olmak, problemlerine çözüm odaklı yaklaşabilmek ve empati yapabilmek gibi meziyetleri kendinde
barındıran kişilerin otel bünyesinde çalışması işletme için bir ayrıcalıktır. Şayet bu tarz kişilerle çalışıyorsanız lütfen onların kıymetini biliniz! Neden mi? Çünkü işinizdeki başarının sırrı doğru ve net iletişimden geçiyor. Misafirlerimiz ile kuracağımız küçük bir göz temasındaki içten gülümseme bütün kapıların anahtarı olabilir. Otel ve misafir arasında köprü vazifesini gören halkla ilişkiler sorumlusunun en önemli gayesi işletmeye her zaman olumlu bir imaj kazandırmaktır. Misafirlerle olduğu kadar işletmenin bütün bölümleriyle ve çalışanlarıyla da iletişim halinde olması gereken özel ve ayrıcalıklı bir departmandır. Turizmde başarılı ve kalıcı olabilmek için bu tür ilişkiler yumağının doğru sarılması gerekir ki sektörde uzun vadeli tercih edilen ve aranan bir işletme olabilesiniz.
Sevgiler…Saygılar…