ü

Türkiye son yıllarda turizmde rekor üstüne rekor kırdı. Bakan Mehmet Nuri Ersoy'un belirlediği hedefler adım adım gerçekleşti. 2024 yılı için belirlenen hedef ise 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir. Mevcut turizm verileri bu hedefe ulaşılacağının sinyallerini veriyor. Turizmin ekonomik etkisi oldukça büyük olup, Türkiye 12 ay boyunca turist çekme hedefine doğru önemli bir yol kaydetti.

Kültür ve Turizm Bakanlığı çatısı altında kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), ülkeye daha fazla turist çekmek için çeşitli çalışmalar yapıyor. Bu çalışmaları ve Türkiye'nin turizm hedeflerini TGA Genel Müdürü Timuçin Güler ile konuştuk.

Güler, Türkiye’nin turizmdeki başarısının uzun vadeli ve güçlü bir stratejinin sonucu olduğunu belirtti. Bu stratejinin temelleri, Bakan Ersoy'un 2018'de göreve başlamasıyla atıldı ve her pazarın özel ihtiyaçlarına göre şekillendirildi. Bakanlık ve TGA’nın birlikte yürüttüğü yurtdışı tanıtım çalışmaları, pazar çeşitliliğine ve turizmi 81 ilde 12 aya yaymayı amaçlıyor.

Pandemi sürecini en iyi yöneten ülkeler arasında yer alan Türkiye, 2022 yılında 51.4 milyon olan ziyaretçi sayısını 2023'te 56.7 milyona çıkardı. Turizm gelirleri ise 2023’te 54.3 milyar dolara ulaştı. 2024 yılına güçlü bir başlangıç yapan Türkiye, ilk çeyrekte 9 milyon 68 bin turist ağırladı ve 8.8 milyar dolar gelir elde etti.

Antalya acil çözüm bekliyor Antalya acil çözüm bekliyor

Türkiye, 2024 yılı hedefi olan 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelire ulaşmak için kapsamlı çalışmalar yürütüyor. TGA, dünya çapında 35’e yakın ülkenin ulusal kanallarında reklam yayımlarken, 200'den fazla ülkede global haber kanalları üzerinden tanıtım yapıyor. Bu çalışmalarla Türkiye’nin 12 aya yayılan turizm potansiyelini tanıtarak çeşitli tüketici segmentlerine ulaşmayı hedefliyor.

Güler, TGA’nın sosyal medyada da aktif olduğunu ve GoTürkiye adı altında Instagram, TikTok, YouTube ve X gibi platformlarda geniş bir takipçi kitlesine ulaştıklarını belirtti. Ayrıca, yurt dışındaki tur operatörleri ve havayolu şirketleri ile işbirlikleri yaparak turistlerin Türkiye’ye yönlendirilmesini sağlıyorlar. Deniz-kum-güneş turizminin yanı sıra kültür, tarih, gastronomi ve spor gibi turizm alanlarına da odaklanılıyor.

Türkiye, sürdürülebilir turizm konusunda da öncü adımlar atıyor. Global Sustainable Tourism Council (GSTC) ile anlaşma sağlayan ilk devlet olan Türkiye, konaklama tesislerinin sürdürülebilirlik sertifikalarına sahip olmalarını hedefliyor. 2030 yılına kadar tüm konaklama tesislerinin sürdürülebilir hale gelmesi amaçlanıyor.

Güler, Türkiye’nin zengin kültürel ve tarihi mirasını tanıtmaya büyük önem verdiklerini, "Gece Müzeciliği" projesi ile turistlerin otel dışındaki zamanlarını da verimli geçirmelerini sağladıklarını belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin mutfak kültürünü tanıtarak gastronomi turizmini de geliştirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Sonuç olarak, Türkiye’nin 2024 yılı hedeflerine ulaşmak için güçlü bir strateji ve kapsamlı tanıtım çalışmaları yürüttüğünü belirten Güler, elde edilen sonuçların bu hedeflere başarıyla ulaşılacağını gösterdiğini ifade etti.  -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi