BAHANE ÜRETİYORLAR

Sigorta firmasına provizyon bile sunmadan serum, enjeksiyon ve tahlil ücretini hastadan talep eden özel hastaneler, vatandaşı çileden çıkarıyor. Hastalar, “Özel sağlık sigortam var, aldığım hizmetleri karşılıyor” dese de hastane, “Sigortanın bize verdiği ücret yetmiyor, acil doktorumuz parasını alamıyor” gibi bahanelerle ücret alıyor. Oysa ki özel hastanelerin sigortaya provizyon sunması, ret cevabı gelirse hastadan ücret talep etmesi gerekiyor.

‘SERUMA PARA İSTEDİLER’

Alanya'da pazar nefes aldı: Yüzde 50 fiyatlar düştü! Alanya'da pazar nefes aldı: Yüzde 50 fiyatlar düştü!

Sabah gazetesinden Merve Bilkay konuya ilişkin haberinde yaşadığı mağduriyeti şöyle anlattı: “Rahatsızlanıp İstanbul Üsküdar’daki özel bir hastanenin acil servisine gittim. Özel Sağlık Sigortam olduğunu belirttim. Rahatsızlığım nedeniyle serumum takıldı ve acil serviste müşahede altına alındım. Tıbbi sekreter serumun ücretli olduğunu belirterek Özel Sağlık Sigortası’nın serum, enjeksiyon ve tahlilleri karşılamadığını beyan etti. Özel Sağlık Sigortamı aradım. Sigortam ‘Acil serviste sadece muayene olduğunuz provizyonu bize sunuldu. Eğer size serum takıldıysa hastanenin bu şekilde provizyon sunması gerekiyor; ancak biz ret cevabı verirsek sizden ücret talep edebilirler. Ayrıca sizin sigortanız serum, enjeksiyon ve tahlilleri karşılıyor’ dedi. Sigortamın söylediklerini aynen aktarsam da hastane tarafından kabul edilmedi. 950 TL ücret ödedim. Hastaneyi şikâyet edeceğimi belirterek oradan ayrıldım. Ertesi gün hastaneden bir mesaj aldım ve ücret iadem yapıldı.

‘HUKUKA AYKIRI’

Özel Sağlık Sigortası’nın kapsadığı hizmetlerden ücret talep edilmesinin hukuka aykırı olduğunun altını çizen Av. Ece Değer Kalyoncu da “Hizmetler sigorta kapsamına giriyorsa, hastanelerin hizmet bedelini sigorta şirketlerinden tahsil etmesi gerekiyor” dedi.

Kalyoncu şu ifadeleri kullandı: “Aldığı hizmetin sigorta kapsamında olduğuna bilen vatandaşlar ödeme yaptıysa, ücret iadesini alabilmek için öncelikle ilgili hastaneye başvuru yapmalı. Reddedilmesi durumunda, ücret iadesi talebiyle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirler. Dilekçe ekinde ise, talebin reddedildiğine dair belge, fatura ve tedaviye ilişkin belgeler sunulmalı. Vatandaşlar ayrıca haksız ücret tahsil eden hastanelerden Sağlık Bakanlığı ve Cimer kanallarıyla şikâyetçi olabilirler.” -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi