Lokomotif iki sektörün ortak sorunu fiyatlar.
Turizmci düşük, inşaatçı yüksek fiyattan şikayetçi.
Arada ki fark ise fiyatı yükselten inşaattı değil ama düşüren turizmcinin kendisi.
Alanya'lı tesislerin verdiği hizmet kalitesine göre oda fiyatları çok düşük.
Diğer turizm bölgelerine göre de düşük.
Tesisler dolup taşıyor ama kazanamıyorlar.
Bundan işletmecilerin kendileri de rahatsız.
İşletmecilerle oturup konuştuğumuzda sezon başında ve ortasında ne olur, ne olmaz diye fiyat kırdıklarını, verdikleri hizmetin çok altında oda sattıklarını itiraf ediyorlar.
Bu işin sabit bir fiyat tarifesi yok.
Çözüm otelcinin kendi elinde.
Kuyruğu dik tutun, kırmayın fiyatı.
İşte bu noktada acentenin blöfü ve rekabet devreye giriyor.
Anlatılana göre herkes sattığı fiyatın lafını ederken yüksekten uçuyor ama gerçekte öyle değil.
Peki ne yapılmalı?
Yılların turizmcileri varken ben akıl verecek, yol gösterecek değilim elbette.
Ama kendi fikirlerine göre otelciler bölge bölge kendi aralarında bir taban fiyat belirleyip bunu uygulayabilirler.
Üstüne kim ne kadar çıkarsa çıksın ama belirlenen fiyatın altına kırmayacak.
Aslında mantıklı.
Ama bunun başını çekecek bir kurum olmalı.
Merkez, doğu ve batıda aktif olan birlikler veya, ALTSO, ALTİD gibi kurumlar öncülüğünde beyin fırtınaları yapılabilir.
İnşaatçının dert yandığı maliyetler otelci için de yüksek.
Elektrik, su, sigorta pirimleri, gıda vs çok maliyetli.
Vergi adaletsizliği zaten başlı başına sorun.
Bu maliyetler ve hizmet kalitesiyle otelcinin oda fiyatı en az yüzde 50 daha yüksek olmalı.
Turizmci sorunu yazın konuşmak yerine kışın konuşup çare aramalı.
İnşaat sektörüne gelince, arz talebin yoğun olduğu dönemde konut fiyatlarını uçuran firmalar bu işin cılkını çıkardılar ama genel anlamda inşaat maliyetleri yüksek fiyata zorluyor.
Arsa fiyatları zaten satıcının dilinin döndüğü kadar.
İşçilik ayrı bir dert.
Müteahhit ustayı, işçiyi bulduğuna şükrediyor.
Malzeme fiyatları merdiven çıkar gibi.
Beton firmaları müteahhidin ümüğünü sıktıkça sıkıyor.
Dolayısıyla konut fiyatları uçtukça yabancı yatırımcı rotayı başka ülkelere çeviriyor, yerli ise yanına yaklaşamıyor.