Her markanın önce kendine ait özellik ve değerleri olmak zorunda var olabilmek için. Bir yandan da o markanın sunduğu ürün ya da hizmete ait olan özellikler de pazarda yer alan ürünlerden ayrıştıran en önemli faktör olarak ele alınır. Bu ürün veya hizmetlerde , pazardaki rakiplerden ayrılmak için daha “farklı” kavramları çağrıştırmak gerekir.
Farklılaştırma çalışmaları yaparken en önemli detay bunun uzaklaştırma çalışmasına dönüşmemesi. Yenilik yaparken doğru ölçüyü korumak gerekli. Hızlı bir farklılaşma, markanızı özünden uzaklaştırır ve markanın oluşturduğu kavrama olan sadakati haliyle de müşterinin markaya sadakati bir anda zarar görebilir. Farklılaşma çalışmaları titiz bir çalışma gerektirir.  
Farklılaşmak adına bir çabası olmadan rakiplerin yaptıklarına cevap vererek ilerleyen markalar, ne yazık ki oradan oraya savrulup dururlar. Markanın rotasını belirlerken sadece rekabeti göz önünde bulundurmak ufak çaplı bir intihar sayılır. Tabiri caizse, yenilikçi olmak takipçi olmayı sollar genelde.
Farklılaşmak için neler yapabiliriz diye düşününce tabii ki ilk akla gelen konu fiyat oluyor. Fiyat konusu akla gelmesi kolay da olsa uygulaması en zor konu aslında. Farklı olmanın da bir değeri var sonuçta. Alışveriş yaparken ödemek istediğimiz paranın az ya da çok olmasının nedeni de bu diyebiliriz. Ama fiyat çok hassas bir konu. Fiyat üzerinden farklılaştırma yaparken fiyat odaklı görünmemek ve hareket etmemeye dikkat!
Bir ürünü farklı veya özel hissettirmek için yapılış sürecine ve şekline dikkatleri çekmek de güzel bir yöntem. Hedef kitlenin performans ölçme kriterlerinde ürün veya hizmetin içeriğinde yer alan özel maddeler ve nasıl yapıldığı da önemli bir yere sahiptir. El örgüsü bir kazağın, makineden daha iyi olduğuna hangimiz inanmıyor ki? Veya sıradan bir a 4 kâğıdıyla gelen bir davete mi, özel karton baskıyla çağrıldığımız davete mi özenli gideriz?
Gözlerinizde bir rahatsızlık var diyelim (Allah korusun tabi ama ya olursa) . Üstelik bulunduğunuz şehirde hiçbir doktor da tanımıyorsunuz. Genel bir hastane mi tercih edersiniz? Yoksa göz hastanesi varsa oraya mı gidersiniz? Markanızı bir alanda uzman kılmak da farklılaşmak için oldukça etkili bir yöntem. Belli bir alanda özel olduğunuzda, sektörün en iyisi olmak da mümkün tabii.
Taklit etmeden, sadece rakibe bakmadan hem kendi öz değerlerine sadık, hem de yenilikçi olan markalar eminim ki anılmak istedikleri kavramlarla anılarak hedeflerindeki başarıya ulaşacaklardır. Benzer ürünlerdeki farklı markaları harmanlayıp, o harmanı süzgece koyunca kendinden uzaklaşmadan farklılaşmayı beceren markalara bir alkış o zaman bizden.