Son birkaç yıldır gündemimizi en çok işgal eden konulardan biri Enflasyon.. Gündelik yaşantımızı en çok etkilediği için fiyat artışları kısmıyla hep konuşulur , tartışılır.. Hükümetlerin değişmesine sebep ana faktörlerden biridir.
Enflasyon, Fransızca dilinden Türkçe'mize geçmiştir ve gereğinden fazla artış ve şişkinlik anlamına gelir
Son on yıllarda enflasyon hayatımızın her dalına girmiş gibi görünüyor…
En basitinden Pandemi ile birlikte online hizmet veren sitelerin enflasyonu bile dikkat çekmektedir. Birkaç merdiven inip markete gitmek varken bu hizmeti kullanmak beraberinde tembelliği de getirmektedir.
Turizm sektöründe de gereğinden fazla artış ve şişkinlik tartışma konusu haline gelmiş durumda..
Yeni ürün oluşturmak, olanı geliştirmek yerine birbirine benzer hizmet ve ürünlerin sayısını arttırarak ekonomik faydanın yanısıra bölgenin çekiciliğinin artmasını bekliyoruz..
Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar beklemek boşunadır sözünün en güzel örneği..
Uzun vadeli planlamalar yerine sürdürülebilir olmayan çözümler üretiyoruz.
Konaklama tesisi sayımızı farkındalık yaratacak yeni ürün endişesi olmadan çoğaltıyoruz. En basitinden kullanım alanları veya verdiği servis açısından Alanya’da çocuklu ailelere hizmet verebilecek kaç tesisimiz var ?
Şu sıralar konut arzında bir enflasyon var mı ? Birkaç sene sonra bunu konuşuyor olmamız sürpriz sayılacak mı ?
Acentelerimiz on yıllardır aynı ürünleri satmak yerine ne gibi yeni ürünleri misafire sunuyor ? Bot turlarından tutunda jeep safarilere kadar sundukları ürünleri nasıl yeniliyor veya geliştiriyor ?
Yeme içme işletmeleri karbon kağıdı ile hazırlanmış gibi aynı menülerle sayıları hızla artarken nasıl bir ekonomik fayda bekliyor ? En önemli değerlerimizden olan Dim çayı üzerindeki tesislerin sayısındaki enflasyon dikkat çekici değil mi ?
Giyim üzerine satış yapan onlarca butik, mağaza sayımız oluşan hareketlenmenin yarattığı talebe göre fazla değil mi ?
Gerçekten bu şekilde bir rekabet üründe ve hizmette kaliteyi getiriyor mu ve daha önemlisi sürdürülebilir mi?
Sektörde ortadaki pastanın büyüme hızıyla paylaşan sayısının artması ters orantılı olduğu sürece en iyi geçtiğini düşündüğümüz yıllarda bile ekonomik kaygılar dile getirilmeye devam edecektir.
Enflasyon sektörde de kendini gösteriyor.
Tembellik burada da var..
Varolanı geliştirmek ve yeni ürün sunmak yerine benzerlerini yaparak sonuç alma çabaları ön planda..
Hedef nitelik ve niceliği artan bir bölge ise bu şekilde zor görünüyor..