Doğrudan pazarlayalım

Abone Ol
Doğrudan pazarlama dediğimiz aktivite satın alma işlemini gerçekleştirmek için mesajı direk tüketiciye gönderdiğimiz iletişim biçimimiz olarak anlatılabilir. Müşterilerle direk iletişime geçtiğimiz için de geri besleme sağlamamız mümkün olur. Ölçülebilen bir tepki ya da aktivite sağlamak, tüketicinin fikirlerini kolayca etkilemek amacıyla aracıları aradan çıkarıp doğrudan kullanıcı ile etkileşime geçmekle beraber çift yönlü bir pazarlama olarak da yorumlayabiliriz.

Müşteriyle birebir iletişime geçtiğimiz bu yöntem sayesinde tüketicinin satın alma davranışlarını olumlu yönde değiştirmek pek mümkün. Çok daha davetkâr olduğumuz bu iletişim yöntemiyle, daha katılımcı ve daha interaktif hedef kitlelerine ulaşmak da mümkün.

Tüketiciyle doğrudan pazarlama yöntemiyle iletişime geçtiğimiz yöntemler arasında benim de en sevdiğim etkinlik pazarlaması, promosyonlu pazarlama veya interaktif pazarlama gibi seçenekleri kullanabiliriz.

Etkinlik pazarlamasını konuşmuştuk daha önce. Tüketicimizle yüz yüze buluştuğumuz sosyal, kültürel, bilimsel veya eğlenceli etkinliklerle duygusal ve mutlu anılara dayanan bir bağ kurarız. Markamızın bilinme oranı, müşteriyle iletişime geçme ve kendimizi tanıma için müthiş bir yöntem değil mi sizce de? Tabii davetlilere çıkar için çağırıldıkları hissi yaratmamak lazım. Bir arkadaşımızdan davet alınca, beraber güzel zaman geçirmek için çağırdığını düşünürüz değil mi? Bize bir şeyler satma amacı varsa ve önceden söylemediyse kullanılmışlık hissi yaratır. Etkinlik pazarlamasında da davet ettiğimiz kişilere amacımızı önden belirtmeliyiz ki, arkadaşlığımız zarar görmesin değil mi?

Promosyon yöntemi ise algıları yönetme konusunda bize yardımcı olacak doğrudan yöntemlerden bir tanesi. Ürünümüzün numunesini deneyen potansiyel bir müşteri, ,daimi bir müşteriye dönüşebilir. Tesisimizde konaklamayı deneyimleme fırsatı sunduğumuzda satışa dönüşecek teşvik sağlamak da mümkün. Hem markamızın imajını geliştiren, hem de satış ve pazar payını arttıran bir yöntem bu aslında. Hem size hediye ürün veren bir marka var karşınızda. İtiraf edelim, kim sevmez ki hediyeleri.

Pazarlamayla ilgili hangi konudan konuşursak konuşalım interaktif olmaktan bahsetmeden ne zaman geçebildik ki. Bu konuda en büyük desteğimiz teknoloji tabii ki de. İnternet veya mobil kanallarla birebir iletişime geçmekle kalmaz sonuçları da ölçebiliriz. Tabiii izin konusunda dikkat etmek lazım, rahatsız eden telefon sapıklarına dönüşmeyelim.

Müşteri tiplerinin değişmesi, yaşam şekillerinin farklılaşması, teknolojinin bambaşka bir boyuta ulaşması ve hayatımızı ele geçirmesi gibi gerçekleri göz önünde bulundurunca, geniş kitleleri bırakıp müşterilerimize direk gideceğimiz yöntemleri uygulamada sıra. Hadi o zaman aracılarla selam yollamayı bırakın ve müşterilerinize doğrudan merhaba deyin.