Tüketiciye kim olduğumuzu anlatmak için her kanaldan saldırırız durmadan.  Bir reklamla  ne faydamız var, bir reklamla farklı yanımızı, bir reklamla rakiplerimizi derken tonla masraf. Her birini farklı mecralar için yapınca üçe beşe katlandı bile. Dönem tüketim devri  malum, haliyle piyasada ürün çok ,rakip çok. Kalıcı ve büyük marka kurmak için karmaşayı çözmek lazım. Karmaşanın çözümü de belli: Doğru Konumlandırma. 
Marka konumlandırması, markayı hedef kitlenin aklına getirmek için zihinlerde yer açma sürecine denir.  Konumlandırmanın temelinde ne yatar dersek, “her malın bir alıcısı vardır”  diye hep kullandığımız o klasik söz. Yani doğru konumlandırmayı kurabilmek için  önce alacak tüketiciyi bulmak lazım. Potansiyel müşteriyi yani hedef kitleyi  belirleyince, hemen ardından yapılması  gereken ona uygun konumlandırma çalışmaları başlamalı.
Bu işlemin en başında da isim seçmek geliyor.  İsim seçmek farklılaşma yolunda en önemli pazarlama kanalı olabilir. Tüketici ilk olarak isminizle tanışacak diyebiliriz. İsim belirlerken ürün ya da hizmetin konumlandırma çalışmalarına bakılmalı ve farklılaştıracak en uygun isim düşünülmeli.
Doğru bir konumlandırma yapmadan tanıtım yapmak adeta “hemşerim yolculuk nere?” gibi bir sonuç doğurur. Araba sürerken nereye gittiğini bilmemek gibi bir şey işte. Varmak istediğiniz noktaya başarıya veya hedefe gitmek için önce . Doğru bir konumlandırma yaparak tanıtımın çizgilerini belirlemek ve aslında konum üzerinden aynı mesajı farklı kanallarla vermek istenen amaca ulaşma sürecini hızlandıracaktır. 
Konumlandırma denince ilk düşünülen zihinde imaj ya da kimlik yaratma amacı gütmek olsa da durum farklı.  Çünkü herkes bir imaj  hatırlatabilir. Daha etkili olan ise faydaları, farklılıkları, farklılık yok ise duygusal farklılıkları ve kullanıcıların yaklaşımlarını belirten bir çalışmayla konum belirlemek.
Engeller  olmaz olur mu? Bir kere tüketici dediğimiz öncelikle insan. Tüketici zihni kısıtlı bir kere. Karışıklıkla uğraşmak istemez hatta nefret eder. Net olmak lazım.  Diğer bir netlik konusu ise marka kendinden emin olmalı. Kendinden emin bir imaj çizmedikçe güven kazanmakta zorlanır. Konumlandırmayı yaptıktan sonra değişmesi zor.  Eminlik için bu da önemli bir  neden.   Odak korumak  da çok önemli konumlandırma yaparken.   Yani dikkat etmek lazım bunlara.
O zaman işletme sahiplerinden bir ricam var. Konumlandırma konusuna biraz hassasiyet gösterseniz? Ne dersiniz ? Hoş olmaz mı?
Nasıl mı yapıyoruz? O da sonraki yazıda.